Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
Jag protesterar inte mot att du har reklamationsrätt, men att du skriker ut att de är oseriösa för att de inte godkänner din reklamation efter nästan 3 års användande.

Klart du ska försöka reklamera en produkt om du anser att den har ett fabrikationsfel, men bevisbördan ligger dock på dig.

I det här fallet verkar företaget ha helt rätt, det företag som sålde dig produkten finns inte längre, eller bedriver i alla fall ingen verksamhet. Det är en helt ny bolagsform (ny juridisk person) oavsett vilka kopplingar de har till det gamla företaget gällande ägandeskap och namn, enda sättet för att du ska få rätt är att bevisa att det aktiebolaget har köpt upp den enskilda firman (all kundreskontra, alla tillgångar och alla skulder).

Det är bara att kontakta bolagsverket/skattemyndigheten och begära utdrag, kan du bevisa ett uppköp har skett har du således rätt att reklamera till det nya företaget.
Ja då är vi alltså överens om rätten att reklamera, ända intill 3 år har gått. Vi är också överens om bevisbördan jag har vilken jag också gått igenom.

När det gäller den juridiska biten, både map bevisbördan och frågan om vilket ansvar bolaget har eller inte har, så har jag också konsulterat en Konsumentvägledare i ärendet... Där var det ingen diskussion om vilket ansvar företaget har, bara att stå på sig eller gå till ARN.
Så informationen har faktiskt "silats" ganska rejält redan och den juridiska biten är heller inget tyckande eller egen tolkning från min sida utan baserat på den information jag fått.

För övrigt så är det så att företaget fortfarande har kvar all information om mig och min leverans av boxen i sina system. Så särskilt komplicerat tycker i alla fall inte jag att det är, reklamerat har jag som sagt gjort men inget har hänt på fem veckor trots påstötningar... Den enda utveckling som skett är en förändring av deras argument till varför de inte ska behöva hjälpa mig.