GregB vet inte om du kollat denna tråd http://www.comhit.net/showthread.php...=n%E4tdel+7025 finns ju lite skrivet där om ditt problem också. Antar att de flesta 7025 har bytt/lagad nätdel snart om de inte ligger på nåt undanskymt ställe i källaren.
GregB vet inte om du kollat denna tråd http://www.comhit.net/showthread.php...=n%E4tdel+7025 finns ju lite skrivet där om ditt problem också. Antar att de flesta 7025 har bytt/lagad nätdel snart om de inte ligger på nåt undanskymt ställe i källaren.
Fan vad skönt med alla Dreambox-kramare som ställer sig på säljarens/tillverkarens sida. Tragiskt att se.
Men det är ju bara ytterligare ett följd av inställningen som många har som rör sig i denna världen: Det är ju en "hobby". Man "fixar själv".
Precis samma inställning som gör att man accepterar i princip vilka buggiga skitboxar som helst. Det är ju en "hobby".
Precis vad jag skriver, det är inte ursprungssäljaren som är kontaktad enligt mitt sätt att se på det hela.
Från ditt ursprungsinlägg.
Man kan tycka vad man vill om bemötandet du fick och bristen på customerservice ägaren i detta fall visar upp, men det fråntar inte det faktum att det inte är av Digitalsat Sweden AB du köpt produkten.Men då tar man ju kontakt med säljaren (Digisat.se i Södertälje) som levererade den för mindre än tre år sedan (viktigt) för att reklamera den så klart...
Och vad händer då... Jo de säger plötsligt att de inte har nåt ansvar mot mig som konsument för de är INTE Digisat... Vadå inte Digisat, jo de har bytt NAMN. Och bolagsform också förståss, till AB från Enskild firma...
Multitasking means screwing up several things at once.
Men det var ju just det som var hela poängen... KAN man komma undan säljaransvaret gentemot konsument bara genom att byta namn och bolagsform i bolagsregistret. Eller för den delen vad händer med ansvaret vid ett uppköp, tex om Komplett.se köper InWarehouse...
I alla fall så säger den juridiska "expertis" som finns hos konsumentvägledaren att ansvaret kvarstår.
Och som jag sa (eftersom du tog upp det) så har de tom kvar kundregistret med debit och leveransnotorna från mitt inköp.
Men om det stämmer vad som sägs nu och vad som står på dreamoxx.nu om rena olagligheter så kanske allt detta inte spelar nån roll...
Nja, nu ska vi ju inte hänga ut ett företag för att nån snubbe skrivit ett inlägg att de åkt fast för CS, han har varken visat källa eller bevis på sanningen i hans inlägg.
Jag har en polare som är arab och bor i S-tälje, berättade om detta idag och han ska åka förbi och kolla affären under dagen, då får vi se om det är bara skitsnack eller inte.