Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Streama direkt från dm600pvr med PLi Jade som sitter innanför brandväggen/routern.

  1. #1

    Streama direkt från dm600pvr med PLi Jade som sitter innanför brandväggen/routern.

    Jag undrar hur man får detta att funka? dm600pvr med Pli Jade. Jag kommer åt dreamboxen via nätet Den lokala adressen är 192.168.0.186 och min externa adress är givetvis något annat. Helst vill jag använda det inbyggda webXtv. Internt funkar allt bra. Någon som har några tips? Jag har satt dreamboxen i DMZ men det funkade fortfarande inte. Kopplar jag förbi brandväggen/routern så fungerar allt. Exakt vilka portar är det som behövs öppnas? Tror problemet ligger i att i webgränssnittet under streaming och där står det interna ipet så jag antar att dreamboxen inte fattar att informationen ska skickas utanför det lokala nätet på något sätt.

  2. #2
    Om du kopplar förbi router och kör stream via din pc, så start, run, cmd sedan netstat -an i dos promten, då får du en lista på vilka portar som är öppna i pc mot dreamboxen
    Vu + Solo2 DB800S +1 Förvirrad hund

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av uffe46 Visa inlägg
    Om du kopplar förbi router och kör stream via din pc, så start, run, cmd sedan netstat -an i dos promten, då får du en lista på vilka portar som är öppna i pc mot dreamboxen
    31344 är den enda porten som öppnas av streamingen. Ber jag någon logga in via externa ipet så fungerar dock ej streamingen.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-14, 15:09
  2. Går det att streama från MP till Mac?
    Av wrath_child i forum Mac OS X
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-30, 16:47
  3. Streama från DB till min PC
    Av Lusaretta i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-13, 22:55
  4. Streama från gemani
    Av calleboy i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-02, 19:54
  5. Schemalägg inspelning direkt från Dagens TV
    Av richard_roe i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 21:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss