Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 29

Ämne: Är Satvision Scandinavias Box en Clone eller ej?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Hehe.

    Faktiskt andra gången den är inne!
    Första gången för att hd kanalerna frös efter 10 sek.(många som hade det problemet)
    Nu andra gången för att den levererar en soppig bild både på sd och hd kanaler.

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av p-c Visa inlägg
    Hehe.

    Faktiskt andra gången den är inne!
    Första gången för att hd kanalerna frös efter 10 sek.(många som hade det problemet)
    Nu andra gången för att den levererar en soppig bild både på sd och hd kanaler.
    Kan inte vara möjligt!

    Enl. Leatherface är det aldrig fel på DMM:s originalboxar... :whistle:
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    144
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Kan inte vara möjligt!

    Enl. Leatherface är det aldrig fel på DMM:s originalboxar... :whistle:
    Originalboxar är inget bättre än kloner, en officiell DMM handlare i Ukraina har visat med bilder vad som oftast pajar på en så kallad originalbox.

    Genomsnittstiden för innan en DM800 går sönder är drygt 18månader, det är främst OLED displayen som pajar och tuner i första hand, de har haft tre revisioner på tuners och problemet kvarstår.

    Kolla denna tråd med bilder och ni kan ju fundera på efter det om man är en idiot eller inte som betalar 4500:- för en originalbox med denna kvalite, han har även DM8000 under utvärdering så vi får se vad uttalandet är om den, jag tror att DMM medvetet valt komponenter att de ska hålla till runt 24 mån, med tanke på deras fula taktik i övrigt så förvånar det mig inte.

    http://www.sat-universe.com/showthre...highlight=oled

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    144
    Tackad
    2 gånger
    Dustins boxar kommer från Digitalnordic där Satvision har sitt lager också, det är samma källa alla boxar kommer från förutom digisat som jag tror tar dom direkt från DMM.

    Om du kollar på deras hemsida så står dustinhome som ÅF.

  5. #5
    Kvittar väl varifrån Dustin boxar kommer, tror verkligen imte att de vågar sälja några cloner. de spelar ju liksom i en annan division, där man är rädd om sitt goda ryckte
    Vu + Solo2 DB800S +1 Förvirrad hund

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    144
    Tackad
    2 gånger
    Och varför skulle de spela i en annan division för? du säger alltså att DigitalNordic är oseriösa och bryr sig inte om sina kunder.

    Det kvittar i allra högsta grad var boxarna kommer ifrån för Dustin är inte vidare seriöst ha göra med vad gäller returer och reklamationer, men lycka till.

  7. #7
    Nej jag säger inte att DigitalNordic är oseriösa, men det är en viis skillnad mellan 31 milj och 2200 milj i omsättning.
    Har handlat av Dustin till mitt jobb sen mitt av 90 talet, och måste säga att det är ett av de företag som sköter reklamtion bäst.
    Vu + Solo2 DB800S +1 Förvirrad hund

  8. #8
    Färsking
    Reg.datum
    Nov 2004
    Inlägg
    20
    Tackad
    1 gånger
    Jag bara ler Dustin säljer DM 500c och den står som nyhet hos dem , den slutade att tillverkas före 2 års sedan :lol: till och med bilden på deras sida är en bild på en kopia ???? http://www.dustinhome.se/pd_5010400551.aspx

    Sen jag tror att små företag som satvision är mer rädda om sitt goda ryckte annsr finns dem inte längre, för Dustin spelar det inte stor roll eftersom dem har andra produkter.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    144
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av manhalhanna Visa inlägg
    Jag bara ler Dustin säljer DM 500c och den står som nyhet hos dem , den slutade att tillverkas före 2 års sedan :lol: till och med bilden på deras sida är en bild på en kopia ???? http://www.dustinhome.se/pd_5010400551.aspx

    .
    Hahaha...till och med den gamla svarta fjärren, måste vara minst 4 år tillbaks i tiden eller?

    Man kanske ska skicka mail till dustin och fråga om de garanterar originalboxar?

  10. #10
    De har ju plockat sortimentet från DigitalNordic som nu säljer 500c/s så de på Dustin har nog ingen aning om att det är Cloner eller vad det nu är..

Liknande ämnen

  1. dm8000 clone
    Av mongot i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-09-02, 21:27
  2. Dreambox clone
    Av bajen i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-01-06, 09:33
  3. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-11-08, 20:24
  4. DM800 clone
    Av Appen i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-07, 12:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss