När jag drog nätverk i lägenheten körde jag först in bredbandet in i garderoben, sen in i en router, där har jag även en hårddiskserver med alla mina (köpta) dvd filmer och cd skivor och annan media (foton etc), samt en trådlös accesspunkt. I varje rum drog jag sedan cat6 kabel, så det finns ett bredbandsuttag i varje rum. Dessa är anslutna till routern (en Netgear FVX538) Där jag behöver fler anslutningar, ex. vis i vardagsrummet, där jag har en Xbox360, en HTPC och en PS3, kör jag bara en femportars switch från bredbandsuttaget, routern i garderoben sköter nätadresstilldelningen. Sen har jag ett antal bärbara datorer och kompisar som kommer på besök som har WiFi, de kan sitta och köra trådlöst i hela lägenheten, och komma åt den media jag delat ut. Jag satsade på en bra router, bra kabar och ett standard WiFi. Fungerar klockrent för mina behov just nu. Skulle jag vilja så skulle jag även kunna byta antenn på accesspunkten, så det blir bättre räckvidd/stabilitet, men då blir det väl risk att man blir självlysande :P. Plus att hela kvarteret behöver väl knappast surfa på mitt bredband :whistle:. Vet inte om detta var till någon hjälp men så gjorde jag iaf.