Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Vad finns det för boxar idag egentligen för Terrestrial och CS??

Vad finns det för boxar idag egentligen för Terrestrial och CS??

Trodde det skulle komma en DM100T, men det verkar inte så.
    Så om man vill köpa en original box idag för markbundna nätet är det DM600T, DM800T eller DM7025.

Eller finns det någon mer att välja på om man vill kunna dela kanalerna i sitt hus?
    | DM7025 160Gb hdd --> Openpli 1.0 -->Mgcamd 1.35a -->Debian CS-->Newcs |

Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Tackad
    11 gånger
    Dreambox: DM600, DM800, DM8000. Du kan kanske få tag på en gammal DM500 men risken att få en klon är som minst överhängande.

IPBox: 910, 9000

AzBox: Elite, Premium, Premium+
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

Vilka av av de nämda boxarna har hdmi utgång och klarar cs (med newcs)?
    Har en dm500T men är ute efter bättre bild (och mindre sladdar) i vardagsrummet. Funderar på en tv där som nämligen bara har hdmi ingångar!

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    DM800, DM8000, AxBox Elite, Premium, Premium+ har alla hdmi... IPboxarna jag har inte riktigt koll på...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Stabilitet och pris är viktigt för mig. Kan då utesluta DM8000. Hur ligger de andra till när det gäller stabilitet, användarvänlighet och pris? Stöd för hdd bör den också ha.

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Ska det vara stabilt så anser jag nog DM800, lite dyr om man ska ha med T-tuner dock. Men AzBox är lite buggiga då dom fortfarande utvecklas och inte riktigt är 100%... Finns en del barnsjukdomar i dom... Men kan man leva med det så är AzBox att föredra... Där får du ganska mycket extra för pengarna... T.ex. en media spelar som klarar mer eller mindre allt ända upp till 1080p

Kolla på www.satpro.se t.ex för lite priser
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Wow, azbox premium combo låter som något som kan lösa en del av mina problem! Sat och mark tuner + wifi + hdd stöd för 3600:-! Nice! Frågan är vad de vanligaste barnsjukdomarna är vid normalt tv tittande, lite inspelning, lite filmvisning?

Kör den något enigma liknande eller?

Förresten, är det möjligt att köra sat/marksänd combo på DM800HD?

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    AzBox kör ett eget system... Men Enigma2 håller på att portas till den...

DM800HD har bara plats för 1 tuner, så det går inte att göra combo på den...

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Tackad
    55 gånger
    läser man på News till Blackhole 1.3 till dm800 så har ju dom lagt in drivruntiner för usb tuner (dvb-t), så det känns ju som att det borde funka med dubbla tuners.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

Liknande ämnen

1. terrestrial.xml för Västerås
    Av Ollan i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2021-12-01, 18:08
  2. terrestrial.xml
    Av Freelock i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-12, 20:22
  3. Hur ### uppdaterar jag terrestrial.xml...
    Av erikbrannlund i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 18:43
  4. vilka boxar finns
    Av tonysat i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-12, 19:21
  5. vad finns där idag????
    Av icom77 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-03, 13:20

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss