Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Subtitles på Vu+Duo

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    35
    Tackad
    3 gånger

    Subtitles på Vu+Duo

    Funderar ev på att köpa en Vu+Duo. Vill kolla med er som kör boxen hur textningen av filmer på boxen fungerar? Enligt dreamelite forum så är det problem med linebreaks. 2Sub som går perfekt på E2 DM boxarna går ju inte att köra på denna box.

  2. #2
    Precis som du säger så har Dream Elite images problem med linebreaks.
    MEN, byt till PLi så kommer det att fungera alldeles ypperligt.
    Kör själv med Vu+ Duo och PLi senaste image och ALL textning fungerar som den ska. Både på SD- samt HD-kanaler och radbrytningarna är där de ska vara.
    Man behöver inte ladda ner något extra plugin, de har gjort en ändring i sin image så det fungerar rakt av.
    Mycket nöjd med denna image. Kanske inte den flashigaste imagen men den gör precis det som behövs av en image i mina ögon.

    Så jag rekommenderar ett köp om detta är det enda som stoppar dig från ett inköp idag
    Vu+ Duo 500GB Pli
    Xtreamer 2.3.1

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    35
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av berggren Visa inlägg
    Precis som du säger så har Dream Elite images problem med linebreaks.
    MEN, byt till PLi så kommer det att fungera alldeles ypperligt.
    Kör själv med Vu+ Duo och PLi senaste image och ALL textning fungerar som den ska. Både på SD- samt HD-kanaler och radbrytningarna är där de ska vara.
    Man behöver inte ladda ner något extra plugin, de har gjort en ändring i sin image så det fungerar rakt av.
    Mycket nöjd med denna image. Kanske inte den flashigaste imagen men den gör precis det som behövs av en image i mina ögon.

    Så jag rekommenderar ett köp om detta är det enda som stoppar dig från ett inköp idag
    Tack för informationen!
    Glömde dock fråga om Epg som är viktig när det gäller timerinspelningar, fungerar den på Pli? Isf hur många dagars EPG?

  4. #4
    Har inget bra svar på din fråga om EPG då jag inte har provat detta så mycket själv.
    Men det fungerar i alla fall 3 dagar för det har jag lagt upp.
    Men man kan ladda ner EPG automatiskt varje kväll om man så önskar så man hela tiden har en uppdaterad EPG. Finns olika att välja på via nätet som den uppdaterar. Rytec har en del filer som man kan välja att ladda ner, bland annat en som heter Nordic och sweden vilket ger mig EPG på kanalerna som jag ser på i alla fall.
    Men kanske kan någon annan svara bättre som faktiskt har provat detta lite mer än mig.
    Vu+ Duo 500GB Pli
    Xtreamer 2.3.1

  5. #5
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Canal Digital satellit sänder ut 7 dagars EPG via Discovery Travel & Living.

    Viasat satellit sänder också ut 7 dagars EPG via en kanal, vilken kan säkert någon annan svara på.

    EPGRefresh pluginet ser till att uppdateringen sköts automatsikt.
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  6. #6
    viasat history för viasat epg Mvh:sat

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av bpl Visa inlägg
    Canal Digital satellit sänder ut 7 dagars EPG via Discovery Travel & Living.

    Viasat satellit sänder också ut 7 dagars EPG via en kanal, vilken kan säkert någon annan svara på.

    EPGRefresh pluginet ser till att uppdateringen sköts automatsikt.
    Nu när man kör på den nya kanalen Discov Tra&Liv (CATV) så får jag inte in så mycket info i EPG'n längre. Vilken kanal ska man köra nu?

  8. #8
    nickelodeon S funkar bra

  9. #9
    Om någon undrar om textningen på vu+ solo (eftersom openpli inte har någon image till denna)

    Vix 2.0 baseras på openpli
    All of the PLi enhancements - This includes the infamous subtitles requested by many As well as auto audio/subtitle language selection, etc, etc).
    VU+

Liknande ämnen

  1. Subtitles + 500c
    Av maddah i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-26, 14:15
  2. enigma 2 subtitles
    Av Pette_rsson i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 21:56
  3. Enigma2 subtitles
    Av rick i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-28, 20:58
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-09-09, 14:20
  5. Ändra på subtitles
    Av guld i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-09-16, 10:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss