Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: Elgato + fiber

  1. #11
    Ok, men är det så att med rätt mjukvara i Macen skulle det fungera eller sitter det en leverantörsunik hårdvara i boxen som gör att det aldrig kommer fungera utan den?

  2. #12
    Om det är IPTV så kör både CD och Boxer med Motorolas 1910 men du kan bara använda CDs box i CDs nät och tvärs om, anslutningarna till rätt nät ligger i bootloader i boxen och den skiljer på alla leverantörer.

    Sen vet jag inte hur dom löser krypteringen om dom har kort eller inte, men det fungerar inte på samma sätt som det gör för vanlig DVB-T/C/S.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #13
    Då låter det ju som om det delvis är mjukvarurelaterat då Motorolas 1910 tydligen går att "programera" för resp leverantör, frågan är då om Motorolas 1910 innehåller någon hårdvara som inte går att mjukvarusimulera i Macen och/eller hårdvarumässigt typ Elgatotuner i USB'n?

    Det känns som om det rent tekniskt borde gå att få Macen att göra samma jobb som Motorolas 1910 eller är jag uppe i det blå?

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Ort
    Engelholm
    Inlägg
    71
    Min brosas hus har fiberoptik där kan man välja vilken operatör som COMHEM el CD, men han har VIASAT genom parabol, även telefon genom samma fiberoptik så då borde ju även IPTV vara möjligt.

    Ser nu åxå att SAMSUNG har nya aparater med inbyggd satbox för CD, hur fan det nu kan funka men pair där, den har åxå MPEG4 BOXER & COMHEM.

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av petercom Visa inlägg
    Då låter det ju som om det delvis är mjukvarurelaterat då Motorolas 1910 tydligen går att "programera" för resp leverantör, frågan är då om Motorolas 1910 innehåller någon hårdvara som inte går att mjukvarusimulera i Macen och/eller hårdvarumässigt typ Elgatotuner i USB'n?

    Det känns som om det rent tekniskt borde gå att få Macen att göra samma jobb som Motorolas 1910 eller är jag uppe i det blå?
    Det finns dom som säger att det går att lösa med VLC men om det är sant eller hur väl det fungerar har jag ingen aning om.

    Problem är att du måste teckna ett avtal och kommer att sitta med bindningstid utan att veta om du kan ordna en lösning som du är nöjd med.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #16
    Grannen har fiber och CD och han vill köpa en av mina Mac-mini så jag har ett fint läge att testa denna lösning utan att binda mig själv.

    Har ni något tips om var jag skall börja, vad för typ av mjukvara samt hårdvara kommer krävas för detta?

    Skall man krama CD och eller Motorola på info och i så fall vilken info är nödvändig?

  7. #17
    Vad har grannen för box då, så att vi får reda på om det är IPTV eller DVB-C
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  8. #18
    Det var inte riktigt som jag trodde, grannen har Viasat och en Motorolabox som heter VIP 1510 (verkar vara skräp) men ni kanske kan tyda denna pdf och klargöra vad det rör sig om, se mer: [media]http://www.motorola.com/mot/doc/6/6343_MotDoc.pdf[/media]

    Hoppsas hårt på en lösning och tack för all hjälp.

  9. #19
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Verkar vara IPTV.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Telia fiber och Dreambox ??
    Av wizz i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-08-03, 13:54
  2. Elgato Eyetv
    Av gullefett i forum Mac OS X
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2010-04-04, 08:08
  3. Elgato Eyetv+ newcs problem med EN mux
    Av lidning i forum Mac OS X
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-01, 00:26
  4. Com Hem med EyeTV & Elgato
    Av matsmac i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 23:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss