Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Fläktbyte och temperatur

  1. #1

    Fläktbyte och temperatur

    Tänkte byta ut min existerande fläkt mot en tystare 12v-variant som enligt många inlägg ska funka fint och vara avsevärt tystare. Jag vill bara vara säker på att boxen inte brinner upp...

    Fråga: Finns det en temperatursensor i boxen (Premium+), och kan den läsas av på något sätt?
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av tobbelobbe69 Visa inlägg
    Tänkte byta ut min existerande fläkt mot en tystare 12v-variant som enligt många inlägg ska funka fint och vara avsevärt tystare. Jag vill bara vara säker på att boxen inte brinner upp...

    Fråga: Finns det en temperatursensor i boxen (Premium+), och kan den läsas av på något sätt?
    Jag bytte till en 12V förra helgen, min andra fläkt började gnälla som om lagret hade slutat funka. Bytte till denna: http://datorfixarna.com/catalog/prod...ducts_id=24359 . Den blir lite mer varm men inte het.

  3. #3
    Om man köper fläkten ifrån datorfixarna är det bara att "koppla" in eller behöver man extra sladd/kontakter eller kanske löda själv?

  4. #4
    Jag köpte en sån här på Kjell och Company: Länk

    Den fanns som 2 pin och 3 pin, men du ska ha en 2 pin, för då är det bara att plugga in i den existerande kontakten. Inget lödande, inget pillande.

    Det tog mig 5 minuter.
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

  5. #5
    tobbelobbe69

    -Har din box brunnit upp än eller fixar den nya "Kjellfläkten" sommarvärmen?

    //Lar210
    Azbox HDPremium+ med fläktljud som en stenkross...

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av lar210 Visa inlägg
    tobbelobbe69

    -Har din box brunnit upp än eller fixar den nya "Kjellfläkten" sommarvärmen?

    //Lar210
    Azbox HDPremium+ med fläktljud som en stenkross...
    Den funkar finfint. Inga problem, inget fläktljud att tala om.
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

  7. #7
    Tack då vågar jag byta till en Kjellfläkt jag köpt men ej vågat montera.

  8. #8
    tjuvlånar denna tråd lite...
    Hur varmt går era Azboxar?.. min ligger ca 5-8 grader varmare än omgivningen
    har en 12v fläkt, som knappt orkar runt.. men har 2x80mm fläktar i hdd facket som matas av en extern variabel strömadapter.. (1-12 volt) har denna på 3 volt, stor skillnad hur man har luftflödet.. suger eller blåser..men ljud nivån ligger helt rätt även nu på sommaren..
    Blev först sist

Liknande ämnen

  1. Temperatur på hårddiskar
    Av storfors i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-23, 12:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss