Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Canal Digital Nordic i Vu+ Duo. Hur?

  1. #1

    Canal Digital Nordic i Vu+ Duo. Hur?

    Hej.
    Här sitter en en gubbe med en nyss inköpt Vu+ Duo och tittar på FTA på Thor.
    Varför? Ja, jag trodde i min enfald att inbyggd Conax läsare betydde att jag inte skulle behöva hålla på med softcams och editeringar i Linux som jag inte vet mycket om.

    Jag är inte ute efter cardsharing utan bara att använda mitt CD original kort i Vu+'n. Kortet funkar i min ordinarie HD PVR 101-ST och även i en gammal Force 1133S som jag dammade av för första gången på fem år.

    Just nu sitter PLi 's image från 12/5 i burken.

    Vill någon förbarma sig och leda en halvblind igenom det här vore jag oändligt tacksam.

    \Kent

  2. #2
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Ladda ner CCcam via plugins menyn. Starta sen CCcam i softcam menyn så ska du få bild.

    VU+ och alla smarta Linux boxar är inga plug n play boxar, kunskap i datorer och nätverk är ett måste!

    Boxen har ingen inbyggd Conax läsare utan kortläsarna styrs av mjukvara (softcams) som måste installeras på boxen så som CCcam tex.
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  3. #3
    Tack för snabbt svar! Funkar!!! Om du var i närheten skulle jag ha bjudit på en pilsner.Än en gång tack!!\Kent

  4. #4
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Tackar! Jag ska ta en pilsner lite senare :thumbup:
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Det är lätt att tro att Canal Digital ska kicka igång direkt. Särskillt efter att man läst manualen.

    Citat Ursprungligen postat av Manualen
    Smartcard reader slot
    Two Smartcard slots are provided: one for Conax and the other for Xcript

    Vu+ supports Xcript and Conax. Users need to buy only these Smartcards without having to buy additional CAMs to watch those channels that are encrypted in Conax and Xcrypt.

    There are several Conditional Access Systems (CAS), other than Conax and Xcrypt that Vu+ supports. To be able to watch channels that are encrypted in such CAS as Nagravision, NDS, Irdeto, Viaccess, etc, users need to purchase a CAM that is corresponsding to each CAS as well as Smartcard to decrypt those encrypted channels.

    2 x Smartcard readers (Conax & Xcrypt)

    Smart card slot (Conax Embeded) 2
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

  6. #6
    Det fungerar för mig i PLi men hur gör man med Black Hole. 8 timmar och ingen lösning ännu. Vill ha BlackHole därför att jag vill kunna använda usb DVB-T

  7. #7
    Hej
    Hadde samma problem med pli, instalerade programm från VU+ portal denna gick också dåligt.Instalerade Black hole denna fick jag att fungera bäst kopplade upp sig mot internet,uppdaterade sig.om du dubbel klicka på blå knapp på fjärr så kommer du in till menyn (du står på till.ex TV4).Du finner 2 st olika cccam välj cccam 2.0.
    Då borde du få bild
    Hälsningar
    kallebib

  8. #8
    Finner inga cccam, finns inga står det. Hittade det i 10 senaste addons och nu fungerar det. se om jag kom ihåg vart det låg för jag ska byta till en nyare image. kan man spara kanallistan på usb minne?
    Senast redigerad av ruva den 2010-11-19 klockan 11:57.

  9. #9
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ruva Visa inlägg
    Finner inga cccam, finns inga står det. Hittade det i 10 senaste addons och nu fungerar det. se om jag kom ihåg vart det låg för jag ska byta till en nyare image. kan man spara kanallistan på usb minne?
    Spara kanallistan på din dator med DreamBoxEdit.
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Anledningen att kanalerna inte funkar med inbyggda Conax läsaren är att korten måste pairas till godkänd box eller CA modul serienummer.
    Men det gör inget för det funkar utan problem med softcam.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

Liknande ämnen

  1. Canal Digital med Canal+ multiab
    Av thomasiby i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 16:24
  2. Dolby Digital på Canal Digital?
    Av qbjorn i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 13:40
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 10:59
  4. Canal digital box
    Av Holmgren i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-07-22, 22:33
  5. canal digital hyr box analog eller digital?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss