Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 22

Ämne: DB 800 med eller utan fläkt?

  1. #1

    DB 800 med eller utan fläkt?

    ser ut som fläkten i min box har gjort sitt
    den låter som airwolf sen när jag lyfte på boxen stanna den nästan och börja låta värre

    har ingen HDD i min vågar man köra utan fläkt då?
    värsta som kan hända är att den stänger av sig själv när det blir för varm eller?

    går det att köpa en lika liten o byta vill ej ha utanför eller bygga nåt annat


    mvh
    Harry

  2. #2
    razorx
    Gäst
    Jag tog en 80x80 fläkt och lödde fast en usb kontakt på den, fick slipa bort ett av hörnen på fläkten för att den skulle passa inuti boxen.

    Skruva bort hdd hållaren och lägg fläkten ovanpå kortläsaren och koppla usb kontakten till den interna. Resultatet blir helt ljudlöst och boxen är alltid sval.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av razorx Visa inlägg
    Jag tog en 80x80 fläkt och lödde fast en usb kontakt på den, fick slipa bort ett av hörnen på fläkten för att den skulle passa inuti boxen.

    Skruva bort hdd hållaren och lägg fläkten ovanpå kortläsaren och koppla usb kontakten till den interna. Resultatet blir helt ljudlöst och boxen är alltid sval.
    får kanske göra så

    tackar

  4. #4
    razorx
    Gäst
    Du kan köra boxen utan fläkt men med tanke på att ingen elektronik mår bra i temperaturer över 25+ och att du har en klon med lite sisådär garantier så råder jag dig till detta

  5. #5
    boxen har varit på från kl 11 till 21
    j*vlar va varm den va
    sen klara tanten att det har varit pixligt

    så jag får köpa med fläkt

  6. #6
    razorx
    Gäst
    Ta en vanlig fläkt och skarva på en USB kontakt och lägg den ovanpå boxen tillsvidare. Låter inte så bra det där

  7. #7


    vad tror ni om det här
    eller måste den ligga på CPU?

  8. #8
    razorx
    Gäst
    Det där duger helt ok. Se bara till att du kan stänga locket

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Ort
    Engelholm
    Inlägg
    71
    Sen kan man ju se till att den blåser UT värmen och INTE blåser IN värmen från rummet tex nu när det snart e sommar tider och så.....

  10. #10
    den snurrar motsols
    och boxen är knappt ljummen

Liknande ämnen

  1. DB 500C org. med eller utan F-kontakt?
    Av imported_Harry_ i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-05-19, 15:20

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss