Sidan 8 av 12 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista
Resultat 71 till 80 av 115

Ämne: Pairing Canal Digital

  1. #71
    Donator
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    217
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av bpl Visa inlägg
    Det kommer inte att bli någon pairing på ett bra tag eller rättare sagt ALDRIG!

    Läs tidningen gottomtv från Canal Digital som kom i brevlådan denna veckan på sidan 6:

    Nyheter:

    Inbyggd box

    .....
    .....
    .....
    .....

    Tjola hopp!
    Det är ju ingen garanti för att dom inte kör igång Pairing. Det måste ju vara godkände CD ca moduler för att det skall gå att använda.

    Och om dom kör igång Pairing så måste du troligen uppge lite information ifrån Ca modulen och är den inte godkänd så får man då köra ny :-/

  2. #72
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    HD kanalerna funkar med alla Conax CA moduler även icke godkända.

    Det jag menar är att det går att titta på HD kanalerna med endast en "vanlig" CA modul, ej en CA+ modul. CD kan aldrig gå ut med info om att man kan titta på HD kanalerna med "vanlig" CA modul idag och sen i morgon säga att det krävs CA+... Då skulle dem förlora ett antal kunder...

    Jag ingår i CD´s kundpanel och jag har tagit upp med dem att de är den enda operatören som inte kör med pairing på HD kanaler vilket är ett STORT plus för CD...
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  3. #73
    Jag beställda Canal Digital och valde deras standardbox och familjepaketet.

    Stoppade i kortet i en conax CA-modul i ett FireDTV S2 kort i datorn och kunde konstatera att alla kanaler funkar utom vissa HD-kanaler.

    Alla SD kanaler funkar men enbart SVT HD och Nat Geo Wild HD. Resten av HD kanalerna säger Media Center/DVB Link att de är krypterade.

    Jag kan bara tolka det som om jag inte har HD kanalerna på mitt kort så jag ringde canal digital kundtjänst och det första de sa var att jag inte hade någon HD box. Jag sa då att jag hade en HD box som jag tagit över från den som bodde i huset innan jag flyttade in (ljög) frågade mig då direkt efter serienumret på min HD box och sa att jag inte kunde få HD kanalerna utan att uppge serienummer på HD boxen.

    Vad skall jag göra?

    Uppgradera till deras HD box för massa onödiga pengar? Eller kommer HD kanalerna att pairas på den boxen då och köra kortet obrukbart i mitt FireDTV kort i datorn?

    /Linus

  4. #74
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Det är bara en uppdatering av kortet som behövs, testa att sätta det standardboxen från CD ett par timmar så ska du se att HD kanalerna kommer igång, de har ingen pairing mellan box och kort.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  5. #75
    Måste provas i helgen!

    Har inte vågat stoppa i kortet i boxen jag fick av Canal Digital då jag läst rykten om att folk som gjort det fått sitt kort pairat med boxen i och med detta. Men det finns inte många raka svar att hitta på nätet vad gäller sådana här saker.

    /Linus

  6. #76
    Det fungerade tyvärr inte

    Jag tror jag vet varför också. När jag beställda Canal Digital valde jag deras standardbox (som ej klarar HD) eftersom den var gratis och jag ändå inte skulle använda deras box. Jag beställde också familjepaketet där det skall ingå en hel del HD kanaler.

    Jag misstänker att de inte aktiverat HD kanalerna på mitt kort eftersom jag enligt deras uppgifter inte har en HD box.

    Om jag ringer dem och försöker få dem att aktivera HD kanalerna trilskas de med att jag skall bevisa att jag har en godkännd HD box vilket jag inte har.

    Vad skall jag göra?

    /Linus

  7. #77
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Ett alternativ är ju att du köper en begagnad godkänd HD-box för CD på tradera, blocket eller någon annan billig marknad.
    Sedan uppger du serienummer för denna till kundtjänsten på CD.
    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  8. #78
    Och det finns ingen risk för att de i det läget pairar kortet med just den boxen i samband med att man lämnar sådana uppgifter?

    Vet att när jag snackade med dem sist och påstod att jag hade en HD box som jag tagit över efter förra husägaren så ville de att jag skulle fylla i ett överlåtelseavtal tillsammans med den förra ägeren av boxen och skicka in till Canal Digital tillsammans med underskrifter och boxens serienummer. Varför bry sig om sådana uppgifter om de inte är ute efter att para ihop kortet med boxen på något sätt?

    Finns det ingen annan som varit i samma sittuation som mig och löst det?

    Pengarna att köpa in en HD box är egentligen inte problemet även om det naturligtvis vore trevligt att hitta en billig lösning på mitt problem. Största problemet som jag ser det är risken att kortet slutar fungera i min datorlösning och enbart funkar i en eventuellt inköpt HD-box som jag rapporterar till Canal Digital.

    /Linus

  9. #79
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av linus_sweden Visa inlägg
    Det fungerade tyvärr inte

    Jag tror jag vet varför också. När jag beställda Canal Digital valde jag deras standardbox (som ej klarar HD) eftersom den var gratis och jag ändå inte skulle använda deras box. Jag beställde också familjepaketet där det skall ingå en hel del HD kanaler.

    Jag misstänker att de inte aktiverat HD kanalerna på mitt kort eftersom jag enligt deras uppgifter inte har en HD box.

    Om jag ringer dem och försöker få dem att aktivera HD kanalerna trilskas de med att jag skall bevisa att jag har en godkännd HD box vilket jag inte har.

    Vad skall jag göra

    /Linus
    Du skall kunna se HD kanalerna om du har en HD kompatibel box , CD tar inte extra betalt för sina HD kanaler så du kan se de du har i ditt abbonemang. Funkar det inte så har du inte konfat din cardserver korrekt eller så har du inte bra signalstyrka.

    HD kanalerna är aktiverade default då du får ditt kort, så var det iaf för mig som inte heller hade en HD box då jag tog abonnemanget.

  10. #80
    Det är bara 2 HD kanaler som funkar korrekt (förutom alla SD-kanaler).

    SVT HD
    Nat Geo Wild HD

    Resterande HD kanaler får jag ingen bild på när jag växlar till dem. Dock kan jag se vilka audio/video/subtitle streams kanalen består av om jag skickar den till exempelvis VLC player. I VLC får jag en grön bild på dessa kanaler och kan se vad signalen består av i form av streams och format. Får inget ljud. Trodde att det eventuellt kunde vara att jag inte hade korrekt codec installerad på datorn, men VLC säger att det är samma codec på alla HD kanaler så det finns inget codec mässigt på ljud/bild som skiljer de HD kanaler som funkar från de som inte funkar.

    Kör i dagsläget inte med någon cardserver. Kortet sitter direkt i CA-modul i tv-mottagaren i datorn.

    Det är möjligt att jag är ute på fel spår i min felsökning, men eftersom två HD kanaler och samtliga SD-kanaler funkar och jag har stark signal utan störningar på dem så vet jag inte vad för annan slutsats man kan dra.

    /Linus

Liknande ämnen

  1. Canal Digital med Canal+ multiab
    Av thomasiby i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 16:24
  2. Dolby Digital på Canal Digital?
    Av qbjorn i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 13:40
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 10:59
  4. canal digital hyr box analog eller digital?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:37
  5. Canal digital
    Av Jojje_115 i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-03, 09:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss