Resultat 1 till 10 av 115

Ämne: Pairing Canal Digital

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Jag har hittat orsaken till problemet men ingen lösning än så länge.

Det visar sig att just den mottagare jag har i datorn har bandbreddsproblem med kanaler där symbolrate är 30000 då dessa streams har en väldigt hög bandbredd (68 Mbps eller nåt sånt) då de skickas över firewire bussen.

Just i kombinationen FireDTV-S2/FloppyDTV-S2 och DvbLink och hög symbolrate.

Finns mer att läsa om det på:

http://dvblogic.com/phpBB3/viewtopic...ate+pid#p24593

/Linus

ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av linus_sweden Visa inlägg
    Jag har hittat orsaken till problemet men ingen lösning än så länge.

Det visar sig att just den mottagare jag har i datorn har bandbreddsproblem med kanaler där symbolrate är 30000 då dessa streams har en väldigt hög bandbredd (68 Mbps eller nåt sånt) då de skickas över firewire bussen.

Just i kombinationen FireDTV-S2/FloppyDTV-S2 och DvbLink och hög symbolrate.

Finns mer att läsa om det på:

http://dvblogic.com/phpBB3/viewtopic...ate+pid#p24593

/Linus
    Det var ju det jag sa i inlägg #83 i den här tråden...

http://www.comhit.net/showpost.php?p...7&postcount=83
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!

Pinsamt, missade totalt just ditt inlägg i denna tråd. Lite lustigt dock att jag tillslut kom fram till samma sak. Det tyder nog på att jag hittat rätt tillslut.

Lite tråkigt i sammanhanget bara att man är beroende på att någon annan skall få tummen ur och fixa en bugg i en programvara man är beroende av, i detta fall Dvblogic's DvbLink TVSource.

Blir till att maila dem och trycka på att de skall fixa problemet.

Tack alla ni som engagerade sig i mina problem.

/Linus

Citat Ursprungligen postat av linus_sweden Visa inlägg
    Pinsamt, missade totalt just ditt inlägg i denna tråd. Lite lustigt dock att jag tillslut kom fram till samma sak. Det tyder nog på att jag hittat rätt tillslut.

Lite tråkigt i sammanhanget bara att man är beroende på att någon annan skall få tummen ur och fixa en bugg i en programvara man är beroende av, i detta fall Dvblogic's DvbLink TVSource.

Blir till att maila dem och trycka på att de skall fixa problemet.

Tack alla ni som engagerade sig i mina problem.

/Linus
    Linus,

Jag håller på att sätta upp en liknande setup förutom att jag tänkte ge mig på card sharing av mitt CD kort till mina två FireDTV S2 mottagare samt använda mina gamla Firedtv T för de fria marksända kanalerna. Card sharingen är ju ett problem i sig då jag inte kommit så långt än . Mer om det i en annan tråd de närmsta dagarna. Tar gärna förslag om trådar att söka i. Vill helst köra allt på min HTPC som står på 24/7. Har inköpt en läsare från AD-teknik.

Jag ser inte att du fått ngt svar från DVB- logic på forumet. Har du gett upp eller har du fått ngt att fungera? Har du testat den nya betan?

Mvh,
    Magnus

Jag har fått igång card sharing på kort läsare från AD-teknik. Strulade runt lite med olika configs först innan det visade sig att det tog ett tag innan kanalerna funkade i AD tekniks läsare, så uppfattade jag det i alla fall. Jag tror i princip att man kan köra med default config filer så länge man sätter rätt com-port samt inte tänker börja mecka med fler än ett kort.

Jag kör med newcs och newcsgui till server och med Acamd som klient som plugin till tv source. Tog en kväll av meckande att få det att funka men det kan vara bra att känna till att det ibland inte funkar direkt även om allting är korrekt i config filer. Antar att det var nån uppdatering av kortet som skulle tas emot eller nåt sånt först. Satte i kortet en stund i boxen jag fick från CD för att verifiera att kortet funkade på alla kanaler.

Vad gäller problemet med HD kanaler har jag bara kunnat konstatera att krävs att utvecklarna på dvblogic får tummen ur för att det skall funka. Som jag fattar det har de senaste drivrutinerna från digital everywhere lagt till en ny feature som man kan nyttja som gör att istället för att skicka hela strömmen av alla kanaler man tunar in över firefire så skickar den bara ljud och bild från en kanal. Men för att detta skall funka så måste den som brukar driven (i detta fall tv source) nyttja denna nya feature i drivern vilken tv source inte gör idag. Resultatet om man inte nyttjar den är att firewire bussen blir överbelastad.

Jag väntar tålmodigt på att de skall släppa en fix till det och nej, jag har inte testat senaste betan. Vill vänta tills det finns en riktig release.

/Linus

Detta är ju lite OT men ville posta här då jag hittade nyttig info i denna tråd. Flytta gärna om ni tycker att detta ska ngn annanstans.

@Linus
    Trevligt att höra att du fick det att lira. Det inger lite hopp till mig. Hade tänkt samma card server och klient faktiskt.
    Trist att höra att HD inte fungerar dock. Fick du bekräftat att det har att göra med FireDTV? Mig veterligen så är ju FW 400Mbs och USB2 480. Eller betyder det att man får problem med USB lösningar också? Måste kanske tänka om helt och köra PCI-e

Lite frågor:
    Vilken version körde du av server samt klienten?
    Har du en uppdaterad transponder fil jag kan få? Verkar inte som jag kan skanna alla kanaler så jag antar att det är transponder problem. Får in alla via min HD box (Utan inspelning)

Mvh,
    Magnus

Ja, det är bekräftat att det har med FireDTV/FloppyDTV att göra. FW är som du säger på massa Mbs, men av någon anledning klarar den inte av det. Behöver inte betyda att andra FW produkter har samma problem eller USB produkter. Bäst är väl att satsa på sådant som man får bekräftat av andra på nätet att det funkar i praktiken.

Kolla PM, har skickat meddelande till dig privat.

/Linus

Liknande ämnen

1. Canal Digital med Canal+ multiab
    Av thomasiby i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 16:24
  2. Dolby Digital på Canal Digital?
    Av qbjorn i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 13:40
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 10:59
  4. canal digital hyr box analog eller digital?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:37
  5. Canal digital
    Av Jojje_115 i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-03, 09:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss