Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Installation av DM7025s

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    193
    Tackad
    4 gånger

    Installation av DM7025s

    Med risk för att få svar som, varför postar du samma fråga på detta forum.... så gör jag det för att jag inte fått svar på annat håll, hoppas på svar här..
    Försöker installera en DM7025, har lagt in senaste Pli i boxen. Startar upp den och försöker göra en Tuner konfiguration (för att sedan göra en kanalsökning). Men ser inte att någontin är anslutet vare sig till Tuner a eller Tuner B (där står Alps BSBE1 702A (DVB-s)). Klickar OK på tuner A, kommer till konfigurationsläge, men texten inget anslutet ligger där, kan inte välja något. Vad gör jag för fel....
    Orginalboxen samt en DM500 fungerar fint på samma ställe...

    Vill ha in Thor o sirius (CD + Viasat). Tacksam för svar /

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Där det står "inget anslutet" ska du trycka höger(eller)vänster och välja vilken typ av koppling du har till parabolen...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    193
    Tackad
    4 gånger
    Tackar, vet inte om det var det som hjälpte mig eller om det var det att jag la in en ny sat-fil.
    Men nu söker den för fullt !

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    193
    Tackad
    4 gånger
    vid kanalsökning på en DM7025 (för Canal Digital och Viasat) är det då 0,8W Intelsat 1002.. Thor 3/5 Ku Band för Canal Digital samt 4,8 Sirius för Viasat som gäller ?
    Eller är det C Band för Canal Digital ?

    Tacksam för svar

    / T

  5. #5
    Det ska alltid var KU
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    193
    Tackad
    4 gånger
    T-Bird, Tackar för ditt snabba svar ! Jag får inte till det ordentligt, vet inte var jag gör fel... Har testat en del olika tuner konfigurationer men hittar "bara" 657 kanaler.... Den fösta konfigurationen och satellitsökningen jag gjorde hittade fler kanaler, gjorde en favorit kanalslista i Dreamset men fick inte bild på CD kanalerna från min favoritlista... fattar inte varför.... kör just nu en annan tuner inställning och söker kanaler... just nu har den funnit 1134 kanaler så det ser bättre ut...
    Kan du eller någon tipsa på hur Tuner konfigurationen bör se ut...

    / T

Liknande ämnen

  1. Installation av MBOX
    Av amar i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-28, 11:23
  2. Ingen signal/ström från tuners i DM7025S??
    Av IvanBoring i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-09-04, 03:47
  3. CD installation
    Av 40hz i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-24, 19:23
  4. mv installation
    Av igor i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-05, 09:39
  5. installation
    Av 905 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-06-04, 19:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss