Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Gemini 5.00 krashar

  1. #1

    Gemini 5.00 krashar

    Hej!

    Började under gårdagen kolla på inspelning via nätverket från min 500HD. När jag försökte starta en inspelning direkt (alltså inte timerinspelning) så låset sig systemet och Gemini startade om. Efter det har boxen börjat bete sig på samma sätt, dvs. låsa sig och göra en omstart i princip så fort jag är inne i menyn. Vad jag har kunnat sluta mig till är det inte när jag går "neråt" i strukturerna i menyn ex. Meny->Installation->osv. utan snarare när jag backar bakåt och vill tillbaks ut till kanalerna. Själva TV-tittandet är hela tiden stabilt och även att plocka upp kanallistan och bläddra i den, samt att gå in i undermenyerna i kanallistan och exempelvis titta på vilka kanaler som är tillgängliga på respektive satellit. Det funkar också fint att backa tillbaks ut där.

    Misstänker att jag gjort något som gjort den instabil i samband med att jag gjorde mount-proceduren eller liknande, då det var därefter som problemen uppstod. Jag antar att den enklaste lösningen på mitt problem är att flasha om boxen? Men är det någon som stött på nått liknande och löst det utan flash?

    Tacksam för er input!

  2. #2
    Jag har samma problem. Enormt irriterande. Jag har inte heller hittat en lösning på detta så om någon vet vad det kan vara för fel. Vänligen skriv en rad...

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Byt image, gp5.00 är antik, ta iCVS (GP generation 3).
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Liknande ämnen

  1. EPG i Gemini?
    Av mellan i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-25, 10:05
  2. DvbDream krashar med acamd
    Av NIKILL i forum HTPC
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-01, 10:02
  3. gemini 3,0
    Av gollen i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-09, 18:28
  4. gemini 2.40
    Av besa i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-01, 12:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss