Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 44

Ämne: Comhit säljer registrerad e-mail till 3e part?

  1. #1

    Comhit säljer registrerad e-mail till 3e part?

    Varför skickar ni spam och hur får man er att sluta med de?
    Erbjudande från Trinax t.ex.

    Jag ser inte att detta står nånstans i reglerna när man registrerar sig

  2. #2
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    Vad jag vet har jag aldrig fått något sånt förut och trodde inte jag hade fått det nu heller, så var tvungen att kolla och mycket riktigt så hade jag fått ett mail från trinax. Är ju inte säker på att det är comhit som har skickat min mail till dom, men det verkar ju ganska troligt eftersom vi är två här som har fått det, kan ju iofs vara att vi är med på någon mer sida båda två.

    Men om det nu är så att comhit har gjort detta, så tycker jag som föregåenda talare att ni ska sluta upp med det och även se till att dom ni har lämnat ut våra e-mail oxå slutar med det.

    Var inne och kollade på FAQ och där står det att ni värnar om era medlemmars privatliv och därför är det inte möjligt att få reda på andra medlemmars mail, så varför då skicka ut dom till en tredjepart?

    En fråga till balboah bara, hur kom du fram till att det var comhit som lämnat ut din mail?

  3. #3
    Jag använder en unik email till varje sida jag registrerar mig på, därför är jag 100% säker på att min email spridits från comhit.
    Nu finns ju möjligheten att sidan blivit hackad eller att någon kommit över databasen på annat sätt, men de vore kul att få ett uttalande om de av någon i crew

  4. #4
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    OK, då är jag helt med dig.

    Då tycker jag verkligen att dom ska förklara sig på denna punkt, för det känns lite märkligt att dom å ena sidan värnar om oss medlemmar så vi inte kan se varandras mail, men sen å andra sidan ger/säljer dom till tredje part.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Har oxå fått från trinax. Blev väldigt fundersam på vart dom hade hittat min adress. Men att dom skulle fått den från comhit fanns ju inte ens på kartan. Sjukt dåligt om så är fallet!
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  6. #6
    Samma här, har också fått mailet...

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    och jag

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    69
    Tackad
    3 gånger
    och jag...
    Någon admin som vill uttala sig om detta?

  9. #9
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Vi har då inte spridit några e-mailadresser från ComHit.
    Vi säljer inga e-mailadresser överhuvudtaget.

    Hur trinax fått tag på e-mailadresserna vet vi inte. Vi kommer att undersöka saken och gå till botten med det.

    Har kontaktat en person på Trinax angående detta. Det är dem vi använder som serverhost för närvarande.

    Har de tagit de e-mailadresser som finns lagrade i vår databas, handlar det om dataintrång. Vi har absolut inte gett dem tillåtelse att ta några medlemsuppgifter!

  10. #10
    Även jag har fått reklam ifrån dom ser jag.

    Jah

Liknande ämnen

  1. Vidarebefodra mail till annan mail?
    Av vägkung i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 21:04
  2. Ändra registrerad användare i XP pro
    Av folke i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 09:16
  3. Mail från Comhit.net???
    Av vägkung i forum Övrigt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-10-18, 10:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss