Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Parabolstorlek GBG

  1. #1

    Parabolstorlek GBG

    Vill få in Thor, Sirius samt Hotbird satelliterna med en enda parabol utan motor.
    Jag vill ha en så liten samt diskret parabol som möjligt, vad rekommenderar ni som bor i Göteborg med omnejd?
    Kan man gå ner i storlek om man köper en "märkesparabol" jämfört med en billigare?
    Länka gärna lite köptips...

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Triax 78 med multiblock
    Toroidal 55
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

  3. #3
    razorx
    Gäst
    Japp triax 78 som hannhimhe sa fungerar ypperligt. Men vill du plocka in 28,2e Så ska du ha en t55.

  4. #4
    Tackar för era snabba svar.
    Jag är ute efter kanaler från ex. Jugoslavien som om jag fattat det rätt skall ligga på Hotbird men vilken position vet jag inte.
    Triaxen känns mer diskret så det lutar åt en sådan då T55:an känns stor och iögonfallande...
    Spelar det roll vilka LNB man köper eller är alla likvärdiga (är ute efter twin lnb)
    Vilka butiker rekommenderar ni?

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Är du ute efter kanaler från fd yugoslavien finns det betydligt flera kanaler här.

    http://se.kingofsat.net/pos-16E.php

  6. #6
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    yugo, måste du ta in Viasat och Canal Digital.

    Det är ju helt klart bättre att skippa den biten (om du t.ex. redan har Comhem eller annan godtagbar mottagning av kanaler) och satsa på en parabol mot just den satellit som ricki föreslår.

    Eftersom det är kanaler från Jugoslavien som är intressant antar jag du känner folk som bor i t.ex. hemlandet som kan stå som personerna på abonnemanget och att du i sin tur betalar dem pengar varje år. Då får du betydligt fler kanaler att titta på och det ser ut som man klarar sig med en 120cm parabol.

    Det finns ingen anledning att ha en diskret parabol om man inte måste och i sådana fall så är det egentligen bara viasat man kan ta in med en 40-50cm parabol. I övrigt så är det parabolen med storleken 75-85cm (nordenparabol) som gäller i Sverige för att kunna ta in det mesta med god kvalite och för stabil mottagning.

    http://www.digitalb.al/

    Det här måste ju vara något som är intressant

    Paketa Baze Digitalb (låer som något baspaket med lagom utbud)

    Ger dig säkerligen flera kanaler än vad som finns på hotbird satelliten.

    Ungefär som depositionskortet man kan skaffa från Canal Digital för att titta på SVT1, SVT2 osv från satellit men inte betala massa onödiga pengar för kanaler man inte vill ha.

    Den här fanns tydligen också. Vet inte riktigt om det är intressant, kan ju inte språket.

    http://www.tring.tv/

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Det står på albanska inte säker på att alla förstår, däremot serbokroatiska som det hette förr bör alla därifrån förstå.

  8. #8
    Jag har nog missuppfattat det där med hotbird...
    Får jag i det ricki föreslog med triaxen ???
    Är inte ute efter dom albanska kanalerna.

  9. #9
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    Citat Ursprungligen postat av yugo Visa inlägg
    Tackar för era snabba svar.

    Triaxen känns mer diskret så det lutar åt en sådan då T55:an känns stor och iögonfallande...
    Hur menar du?
    Triax 78 = 78 cm
    T55 = 55 cm

  10. #10
    T55:an känns större då den har två "paraboler" och lättare drar åt sig blickar medan triaxen lättare smälter in mot husväggen.

    Räcker Triaxen till för 0.8W , 4.8E , 16E ?

Liknande ämnen

  1. Parabolstorlek i mitt fall?
    Av berggren i forum Övrigt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-02-04, 17:50
  2. Parabolstorlek
    Av conta80 i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-25, 14:20

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss