Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 40 av 40

Ämne: Problem med tv4sport efter mux servicejobbet 1/6 2010

  1. #31
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    139
    Tackad
    22 gånger
    Hmm hade samma problem i Linköping när de ändra mux mode, för att kunna klämma in Corren24. Då fixade det sig när jag satte code rate hög och låg samt guard intervall ( tror det var 3 ställen) i auto läge isf vad som var satt i terretrial.xml, detta gjorde jag i manuell sökning på den aktuella frekvensen. har bytt min dm600 tille en dm8000 sedan dess så inställningarna ser ite liak ut längre. Hoppas att det hjälper.

    Ps min äkta dm8000 T S S S, är den bästa elektronikpryl som jag köpt ))))).

  2. #32
    Färsking
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    24
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av piphalu Visa inlägg
    Hmm hade samma problem i Linköping när de ändra mux mode, för att kunna klämma in Corren24. Då fixade det sig när jag satte code rate hög och låg samt guard intervall ( tror det var 3 ställen) i auto läge isf vad som var satt i terretrial.xml, detta gjorde jag i manuell sökning på den aktuella frekvensen. har bytt min dm600 tille en dm8000 sedan dess så inställningarna ser ite liak ut längre. Hoppas att det hjälper.

    Ps min äkta dm8000 T S S S, är den bästa elektronikpryl som jag köpt ))))).
    Jag gjorde en manuell sökning där jag bara ändrade guard ( Vakta) till 1/32
    vips kom alla mpeg2 kanalerna tillbaka här i Sthlm/Nacka efter sökningen
    TV4 Sport Silver Tcm m,m.

    SEE YA M8:s :lol:

  3. #33
    Yes det funkar! Härligt tack radisson

  4. #34
    Joja, att se dem är inget problem, förmodligen så har ni en player i boxen som liksom vlc kan hantera/ignorera felen, men att editera dem är problemet. Tyvärr så är default player i mythtv inte juste nog mot play så mina rycker i höjdled. Har fortfarande inte fått häng på vad de gjort som sabbar upp dem...

    Lurar dock på att kasta ut boxer och byta till CD eller comhem då jag vill ha cd sport kanalerna tycker dock att boxer har ett liite för dåligt pris på de 3 man får.

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    139
    Tackad
    22 gånger
    Bra att det löste sig, nu skulle man kunna slippa en massa problem i framtiden om man satte dess parametrar till auto i terrestrial.xml så ni som skickar ut xml filer i framtiden sätt om parametrana. Det kommer att ta lite längre tid att söka kanaler men för de flesta är det kanske inte tiden som är viktigast, hade en dreambox med i husbilen med en kass terrestrial.xml fil och det gjorde att att man fick ju inte in alla kanalerna på alla ställen i sverige.

    Ps DM8000SSST rocks.

  6. #36
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    273
    Tackad
    17 gånger
    kan någon förklara vad man skall göra på en dm 500t för att det skall funka?

  7. #37
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    139
    Tackad
    22 gånger
    gör en manuell sökning på den muxen som saknas du kan kolla vilken mux och frekvens på http://www.teracom.se/Sandarinformat.../?ft=tv&sid=LK
    här ser du att frekvensen är 554MHZ för tv4 sport (obs detta gäller för linköping du får kolla vad som gäller för din stad på http://www.teracom.se/Sandarinformat...kvenstabeller/ och välj mer info leta upp tv4 sport gå till din dreambox g in i manuell sökning skriv i frekvensen och sätt Vakta i auto ev får du sätta fler parametrar i auto läge och starta sökning. Vad jag förstår änrar man muxinställninga för att klämma in fler kanaler på samma mux. Lycka till.
    DM8000 TSSS still the best box out there

    mvh Piphalu

  8. #38
    Jag kör MythTV och får skitdålig bild från vissa kanaler efter ändringen (däribland TV4 sport). Jag har även liknande på Nickelodeon och Discovery och det är ju en annan mux..

    Först trodde jag att min antenn hade ballat ur igen men när jag tittade via min vanliga dator så märkte jag ju att det inte uppstår några fel alls. Felen syns också enbart om jag kör VDPAU. Kör jag på de sämre lägena så syns inga störningar. En polare har samma problem. Jag tittar en hel del på HD-filmer så VDPAU är ett krav.

    Jag har varit inne och ändrat muxen till det ni skrivit om här utan ett tillfredsställande resultat. Vad tusan gör jag nu?

  9. #39
    Mythtv användare här med exakt samma fel.

    Dock är det så för mig att man även ser att panoreringarna i lägre uppspelningslägena är hackiga. Dock får man inte de här digitala fyrkanterna som man får i vdpau läge.

    Finns det någon lösning på dessa problem?

  10. #40

    Bilden hackar på dreambox 7025

    Hej!

    jag har problem med min dreambox 7025. bilden hackar vid snabba panoreringar. Tex om du tittar på fotboll fungerar det oftast när du ser matchen från "flygfoto" men när det blir närbilder, blir det bara flimmer. Ofta fungerar reklamen också. Detta gäller TV4 sport och TV 10 och alla kanaler som sänder från samma mux. Är det någon som har något förslag på vad det kan vara? Det är inte antennen i alla fall. jag har provat den på flera ställen. Tacksam för förslag

Liknande ämnen

  1. Problem efter byte från ett lnb till 2 lnb.
    Av Vistasol i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-29, 14:06
  2. Dålig mottagning av TV4Sport??
    Av tobigforyou i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-17, 18:09
  3. SAGEM ITD-72 VS PHILIPS DTR 2010
    Av storfors i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-28, 12:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss