Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Mosc HjÄlp

Apex
    Gäst

Mosc HjÄlp

Är det någon som har moscat sitt org kort och vad ger det för fördelar :lol:
    vilka problem har uppstått? :shock:
    Tacksam för seriösa svar.

Peter :twisted:

Jag har ett MOSCat CH kort som jag kan berätta om. Förfarandet är lika med Viasat.

Fördelarna som jag tycker är att jag kan ju alltid gå tillbaka till mitt grund abb om något skull krångla och kortet är ju ett org.kort så opertören kan ju då ej spärra min korttyp eftersom det då är ett org.kort. Nu har ju operatörerna inte lyckats med att spärra olika korttyper. Det närmaste som man kan komma till detta är när operatören skickar ur sk falska nyckar men detta klarar den MOSCade kortet.

Nackdelarna är att man kan ju då förstås inte remota kortet så när de uppraderar något via UA så får man bränna om kortet med den nya koden. Man kan inte heller ändra sitt UA på kortet för det är inbrännt på chipet utan man kan bara ändra SA.

Om jag har fel i något av dett så säg till.
    Skicka gärna meddelande till mig. Både PM och till min e-post så svarar jag så fort jag kan.
    Är oftast upptagen dagtid!

satwaffer
    Gäst
    Det man kan tänka på när ma moscar ett org kort är att tillverka en egen mk, som man sedan använder för att ändra i kortet. Providerna har gjort lite attacker, bla gjorde senda en attack där man hade använts sig av let itbe, för att mosca i letitbe kan man lägga till mk7 som redan finns i progget och sedan använda den. Problemet är att senda har ju också internet och kunde då analysera letitbe. De skickade ut ca kommandon och dödade kort som just använts sig av den fördefinerade mk7. Därför tillverka en egen nyckel. och använd den sedan för att göra ändringar i kortet . När du sedan är klar OBS plocka bort din gjorda nyckel. Men om du vill ändra din ändringar igen spara din nyckel. Hur du lägger in nycklar, finns guider på nätet.
    Att ändra UA är knepigt. Jag har inte lyckats med det. Men det ska finnas så kallade "rootlevel keys" som ska användas för detta sysfte men hur man gör eller hur man får fram dessa nycklar vet jag ej.

/ satwaffer /

Providerna har gjort lite attacker, bla gjorde senda en attack där man hade använts sig av let itbe, för att mosca i letitbe kan man lägga till mk7 som redan finns i progget och sedan använda den. Problemet är att senda har ju också internet och kunde då analysera letitbe. De skickade ut ca kommandon och dödade kort som just använts sig av den fördefinerade mk7. Därför tillverka en egen nyckel. och använd den sedan för att göra ändringar i kortet . När du sedan är klar OBS plocka bort din gjorda nyckel. Men om du vill ändra din ändringar igen spara din nyckel. Hur du lägger in nycklar, finns guider på nätet.
    [/quote]

ops: Ursäkta att jag ej svarat på en tid, jag har varit upptagen men nu till min fråga. ops:

Gäller detta samtliga leveratörer (Viasat, CH och Boxer)??
    MK 07 finns ju ej i någon av dessa leverantörer så hur kan då Letitbe använda sig av denna nyckeln??
    Vad händer med kortet när de dödar det??
    Mitt ena MOSCade CH (Mitt äldsta) dog och nu kan jag ej läsa av det med vare sig Letitbe eller Mkextract. Är det detta som händer med kortet när de dödar det.

Att ändra UA är knepigt. Jag har inte lyckats med det. Men det ska finnas så kallade "rootlevel keys" som ska användas för detta sysfte men hur man gör eller hur man får fram dessa nycklar vet jag ej.
    Vet någon vart man får tag på dessa nycklar typ via UCS??

Tacksam för svar
    Skicka gärna meddelande till mig. Både PM och till min e-post så svarar jag så fort jag kan.
    Är oftast upptagen dagtid!

Just det.

Kan du inte läsa av kortet är det dödat!!!

Liknande ämnen

1. mosc
    Av rottweiler i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-22, 17:53
  2. Mosc????
    Av connyp59 i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-03-19, 20:28
  3. hjälp med mosc
    Av ponjac i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-10, 13:04
  4. MOSC Hjälp..... Senda/Boxer
    Av Zoomaz i forum Boxer
    Senaste inlägg: 2004-01-06, 15:52
  5. MOSC som slutat funka...Hjälp
    Av D-Dozer i forum Com Hem
    Senaste inlägg: 2003-04-18, 11:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss