Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Beställa ifrån mydalle?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2008
    Inlägg
    117
    Tackad
    2 gånger

    Beställa ifrån mydalle?

    Funderar på att beställa en DM800. Har läst runt lite i alla trådar lite här och där med blandade uppgifter.

    http://www.mydalle.com/Wholesale-dre...9ismgdsor8okh5

    Finns flera olika dm800? Några skillnader? Finns även en dm500hd som kan vara av intresse?

    Har lite dålig koll på det här och önskar gärna en rekomendation av någon. Jag är inte ute efter att spara några $ utan snarare att få något som fungerar.

  2. #2
    Varför köper du inte original då? Bättre driftsäkerhet på dom.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    246
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mr_richard Visa inlägg
    Varför köper du inte original då? Bättre driftsäkerhet på dom.
    är ju så mycket dyrare..
    säkert lika bra som orginal..dom man köper från kina...båda tillverkas på samma fabrik:lol:

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    102
    Tackad
    2 gånger
    Jag köpte några C-boxar (600+800) därifrån för nån månad sen. Inga problem. Dock är det fläkt i 800:an och den surrar en del. En kompis som köpte en 800 från ett annat ställe hade också en fläkt i, fast sladden var avklippt(!).

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2008
    Inlägg
    117
    Tackad
    2 gånger
    Som jag förstått det så är det ett standard problem med 800an oavsett om det är original eller kopia. Behöver man ha fläkten i om man inte har satt nån hårddisk i? Eller klarar den sig ändå?

  6. #6
    Ja, dom säljer ju en drös så de flesta fungerar säkert bra. Jag har inga problem med kineserna och vore det inte för leveranstiderna skulle jag köpa mer därifrån, Jag har dock haft mycket problem med två 500s jag köpt därifrån.

    Men det är ju bara två. Har haft en hel del relook/dgstation tidigare som gått år utan något krångel alls. Installera, luta sig tillbaka och zappa. Svårt att zappa något när boxar och nätadaptrar är på väg runt jorden i olika omgångar månader ut och månader in

  7. #7
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    Original-800 har ingen fläkt.
    Skulle inte sätta allt för mycket tilltro till påståendet att dom tillverkas av samma fabrik heller. Skulle dom vara det så skulle don vara identiska och det är dom bevisligen inte.

  8. #8
    En fabrik gör väl inte bara en sak, det är väl upp till beställaren att välja vilka tillbehör/front o.s.v som ska sitta i/på.

    Själva hårdvaran bör vara ett gäng olika tillverkare som förser dem med för att få en färdig produkt. Så det kan säkert skilja mellan olika underleverantörer även från en "orginalbox" till en annan även om dream beställer exakt samma produkt hela tiden.
    VU+

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Storsnusaren Visa inlägg
    En fabrik gör väl inte bara en sak, det är väl upp till beställaren att välja vilka tillbehör/front o.s.v som ska sitta i/på.

    Själva hårdvaran bör vara ett gäng olika tillverkare som förser dem med för att få en färdig produkt. Så det kan säkert skilja mellan olika underleverantörer även från en "orginalbox" till en annan även om dream beställer exakt samma produkt hela tiden.
    Dom ändrar ständigt allt möjligt så det är svårt att ha koll. Den senaste 500 klonen jag öppna hade inget gemensamt med de bilder som cirkulerar där man ska kunna avgöra om det är en klon eller inte.

    Kineserna är otroliga på det sättet, en stor fabrik som ständigt ändrar sig efter våra behov. Ena dag en miljon dreambox kloner andra dagen kinamoppar. Dom är ju ungefär lika förtroendeingivande

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    144
    Tackad
    2 gånger
    Jag tror också klonerna görs på samma fabriker som DMM tillverkar sina original, eller i varje fall nån av dom klontillverkare är tillverkare för DMM.

Liknande ämnen

  1. Beställa abbonemang
    Av sonkite i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-02-02, 19:54
  2. Säkert att beställa?
    Av garga i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-07, 14:03
  3. Beställa nätsprit
    Av cichlidae i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-07-19, 10:14
  4. [LÖST] Var kan jag beställa silverkort?
    Av santiago_99 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-21, 18:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss