Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 26

Ämne: Någon som har en Ceryonbox?

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    Skicka in en recension om hur boxen fungerar sen, såg liten och trevlig ut med HD =)

    och självklart en guide hur man får igång skräpet :thumbup:
    Ja, man får intrycket av att den ska vara väldigt enkel att komma igång med. Jag är säkert skadad av för många linuxboxar, det kan bara inte vara enkelt...

    Jag har två, en oöppnad 3800HD som jag kanske returnerar och beställer annat istället. med frakt så blir det drygt 700 till upp till en Dgstation CubeRevo 200HD. Tar ju ofta 2-3 dagar mellan svaren från nettosat så frustrationen kan bli lite jobbig ibland. Men va fan, är man bland de första så får man kanske ta det.

    Annat är det med kineserna :lol: där kan man föra mejlkonversation på 10-20 mejl med svar på en förmiddag. Men det kanske jämnar ut sig med 4 veckors leveranstid...

  2. #12
    2010/07/02 14:28:18 25035 c29 received -1 bytes from client
    2010/07/02 14:28:18 25035 c29 Connection closed to client
    2010/07/02 14:28:18 25035 c29 bad client login request

    oscam gillar inte den här ceryon boxen... få se om jag lyckas hitta på nåt.

    Någon som vet vad det kan betyda?

  3. #13

    Instabil

    Har också införskaffat en Ceryon och fått den att ansluta till servern.(CSP).När man ska knappa in DES-nyckeln gäller det att vara lugn och säker eftersom du bara ser hälften av nyckeln. Efter det så knappar man i blindo. Riktigt irriterande men det gick till slut. Fattar inte hur man startar om camen dock. Någon som vet?
    MVH

  4. #14
    Om man är hemma på de "vanliga" linux boxarna rekomenderar jag en sån framför dessa. Den jag inte returnerat är den dyrare med s och t tuner, den är till salu nu för samma pris som den billigare

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    @blobtech

    har du text på canal+ ? får det inte att funka.

    kom du på hur man startar om camen utan att stänga av sätta på motagaren igen .

    finns ganska mycket som inte är så bra men räknade inte med att det skulle vara världens bästa box den funkar att titta på tv och spela in + kolla på filmer man har på usb sticka bra bild för det prisen .

    skulle dock vilja ha text på tex discovery och canal+ samt att det var lite bättre motagare för sat delen måste ha disken 100% rätt får man ber på typ 100 klipper boxen och man är tvungen att starta om för att caman skall vakna till liv igen .vore bra med ett lättare sätt att sortera kanalerna på oxå hoppas på ett nytt firmware så kanske många av mina problem löser sig .

    trots lite strul tycker jag att boxen är värd pengarna har detta som hobby och räknade inte med att det skulle funka direct hadde ju inte varit ika kul

  6. #16
    Jag får text på c+, man trycker på sub-t och väljer svenska, sen ok eller sub-t igen så får man meddelande om "saving".
    Kan hända att det saknas någon enstaka textrad men texten finns där, ska man klaga på något så är det kanske att man önskat sig ett bättre/större typsnitt på texten.
    Bildkvaliten på denna är likvärdig med Dreambox som är mer än dubbelt så dyr så visst måste man säga att det är en prisvärd HD-box.
    Väljer man blindscan så hittar den alla kanaler vid kanalsökning utan problem.
    Man skulle kunna önska att det gick starta om camen utan att starta om hela mottagaren men till skillnad mot en Linuxmottagare så startar denna om på några sekunder så det kan jag leva med.

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av lollol Visa inlägg
    Väljer man blindscan så hittar den alla kanaler vid kanalsökning utan problem.
    Sjukt att jag inte hittar dom på den boxen jag försökt med. Får runt 350 kanaler men inte i närheten av de jag har kort till. Tolkar jag det rätt så ska blindscan hitta allt som parabolen/lnb pekar på med de inställningar jag gjort. Och eftersom det inte gåt att editera några listor enkelt som satellites.xml t.ex. så är man hänvisad till att manuellt mata in de kanaler man vill ha med frekvensinfo.

    Eller som anders på nettosat skriver i ett mejl:
    "Satelliterna söks in på samma sätt som på 99% av alla boxar, att editera
    detta i datorn är endast möjligt på några få boxar, främst Linuxbaserade med
    hjälp av 3:e parts mjukvaror."

    Nu är ju jag en ovanlig användare eftersom jag inte haft en box innan jag skaffade en sån 1% linuxbaserad box (kabeltiv och "bredbands"-tv före) Men är det verkligen så krångligt på en icke linuxbaserad box? I jämförelse är det ju enkelt med en linuxbaserad box.

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    har du nyaste firmwaren ?

    maila anders på nettosat så skickar han den till dig..

    annars kan jag lägga upp den här senare i kväll..

  9. #19
    Dessa har jag:
    CM5700HD_00C0_APR2010_P.zip
    CM3800HD_00BF_APR2010_P.zip
    Ceryon_Network Setup.pdf

    Har du något annat?

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    ny fil CM5700HD_0330_NOV0910_P.zip

    för stor att lägga upp här pm mig så skickar jag den på mail till dig ..

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 18:18
  2. någon som vet??
    Av jaimeestocolmo i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-01-02, 17:04
  3. Någon som vet?
    Av zadom i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-08, 09:44
  4. Någon som...
    Av lasseman i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-09-19, 21:07
  5. Någon som vet???
    Av simpsons_2002 i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-09-03, 19:20

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss