Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: FTP Connect

  1. #1

    FTP Connect

    När man ska koppla upp sig till datorn från azbox använder man FTP.

    Men vad ska jag skriva på ID: Och PW?

    Tommy

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    User: root
    Passwd: azbox.

    Men det är telnet du ska använda om du ska in i boxen, ftp använder du BARA för filöverföring (FTP = FileTransfreProtocol)
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    User: root
    Passwd: azbox.

    Men det är telnet du ska använda om du ska in i boxen, ftp använder du BARA för filöverföring (FTP = FileTransfreProtocol)


    Hej.
    Jag ska från azboxen in i datorn.

    Okej, konstigt. Jag skriver min dators IP nummer i azboxen och root + azbox men det funkar inte. Jag delar ut filer i nätverket men det går inte se i azboxen...

    Men det funkar att komma in omvänt altså dator till azbox via Filezilla.
    Har även laddat ner channel editor azbox. Men där kan jag inte ansluta.
    Klickar på connection sedan URL dåskirverjag in ip nummer. men funkar ej. vad är azboxens URL så man kan redigera kanalerna..tommy

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    På azboxen finns ett konto där användarnamnet är root och lösenordet azbox. På din dator finns det ett konto där användarnamnet är något och lösenordet något annat. Naturligtvis måste du ange kontouppgifter som ger tillgång till ftpservern på din dator.
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Vilka tjänster (ftp, samba, nfs, http, ssh ...) har du igång på din dator (W# eller Linux ?). Läs i configfilerna vilka konton du släpper in !!
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av hannhimhe Visa inlägg
    På azboxen finns ett konto där användarnamnet är root och lösenordet azbox. På din dator finns det ett konto där användarnamnet är något och lösenordet något annat. Naturligtvis måste du ange kontouppgifter som ger tillgång till ftpservern på din dator.

    Hej!

    Jag har skrivit in kontoupg - lösenord - och port 21 men boxen kan ej hitta några filer.
    jag delar ut filer utan lösenord eller skrivskydd.

    tommy

Liknande ämnen

  1. Direct Connect
    Av flunk i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-15, 14:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss