Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: HD hackar på Azbox?

  1. #1

    HD hackar på Azbox?

    Under fotbolls VM så tycker jag att bilden på HD är ryckig (VM-
    kanalen)
    Detta går även att se på VM-kanalen när det är uppehåll och dom sänder en rullande programlista på vilka matcher som skall spelas när. Listan rullar inte kontinuerligt, utan verkar göra små skutt.

    Det är inga stora skutt och i början var jag inte ens säker på om det verkligen var så. Men när jag frågade andra höll dom med.

    Har någon annan sett samma sak?
    Utrustning: Azbox Premium HD
    FW 0.9.4931
    Plug-ins: OpenXCAS, MultiCAS v1.62D-A07 (CS), mgcamd v1.32, SCDXCas v1.00

  2. #2
    Absolut ett problem

  3. #3
    Det blir ännu tydligare när bilden tex sveper över ett landskap. Då känns det som om den missar bilder och därmed rycker.
    Utrustning: Azbox Premium HD
    FW 0.9.4931
    Plug-ins: OpenXCAS, MultiCAS v1.62D-A07 (CS), mgcamd v1.32, SCDXCas v1.00

  4. #4
    Min bild kan oxå rycka, men bara ibland med den senaste imagen 4931. Men om jag gör en reboot så funkar den klockrent igen. Funderar även på om det är värmen som gör att den börjar rycka för att den har ståt på ett tag i värmen.

  5. #5
    razorx
    Gäst
    Dreambox var/är drabbad av "tuning failed" när tunern blir för varm. Testade nog med allt kondningsmoddar osv.
    Men det bästa för mig var att annvända en fläkt som drog ur värmen från boxen.

    Känns tunern väldigt varm efter ett tag så kanske det är problemet?

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Compoze Visa inlägg
    Min bild kan oxå rycka, men bara ibland med den senaste imagen 4931. Men om jag gör en reboot så funkar den klockrent igen. Funderar även på om det är värmen som gör att den börjar rycka för att den har ståt på ett tag i värmen.
    Jag har också den känslan att det har kommit på sistone. Tycker att jag måste starta om boxen oftare nu än förr. Förhoppningsvis löser sig det hela när nästa firmware kommer. Eller får man ladda ner en äldre version.
    Utrustning: Azbox Premium HD
    FW 0.9.4931
    Plug-ins: OpenXCAS, MultiCAS v1.62D-A07 (CS), mgcamd v1.32, SCDXCas v1.00

Liknande ämnen

  1. SVT HD hackar ibland
    Av Alex05 i forum DGStation
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 09:22
  2. Det hackar.....
    Av StIvan i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-22, 14:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss