Citat Ursprungligen postat av jhunden Visa inlägg
Jag hade tidigare Viasat's utbud via Bredbandsbolagets TriplePlay-tjänst. (TV, Bredband och Telefoni) via bredbandsuttaget.

Således fick jag en Dititalbox för IP-tv samt ett viasat-kort innehållandes det kanalpaket jag valt.

Skulle jag kunna använda det kortet i en Dreambox och titta på kanalerna mot Viasats "paket" på Sirius? Dvs via parabol/satellit?

Eller är krypteringen/kodningen eller vad man nu kallar det annorlunda?

Tacksam för svar!
Jag ringde dem precis och det går alldeles utmärkt att "återaktivera" kortet för paraboltjänster.

Däremot så satt jag i 30 minuter med den stackars supportagenten och argumenterade för att jag inte vill ha deras skitbox, utan jag vill använda min dreambox i stugan utan deras chip-pairing.

Han förstod vad jag menade med kunde dessvärre inte hjälpa mig. Jag försökte köra rådjursrösten och få honom att bara "göra ett undantag" :whistle: i detta fallet. Han sa att det var ju fullt möjligt, men att han var ny och inte ville riskera sitt jobb.

Däremot så försökte han med det alla agenter gör, dvs, "men annars har jag det här jättebra erbjudandet/kampanjen till dig"...... eh, nejtack, jag har redan 400 kanaler i stugan, jag är enbart intresserad av Viasat Sport så jag kan se am. fotboll i stugan i höst.