En liten update.
Har gjort en lyckad omflashning via mitt program.
Det jobbiga med dm600 är däremot .nfi filerna.
Jag vet inget annat sätt att flasha boxen på än via DreamUP och COM port eller via webbgränssnittet. (Har någon några filer eller kan kommandon osv för att kunna flasha in en .nfi fil via telnet så säg till)
Är endast webbgränssnitts omflashning som kommer finnas i programmet just nu.
En knapp kommer att genomföra telnet kommandon och omstart av dreamboxen sen visas ett browser fönster med sidan för firmware update.
Total omflashning via COM porten ser jag ingen nytta av med programmet utan då får man lov att använda DreamUP.
Sammanfattning:
Telnet implementering i programmet är genomfört så programmet kan skicka förutbestämda kommandon till boxen. (användaren kommer inte själv kunna skicka egna telnet kommandon).
Har även lyckats med koden för att kunna dela ut en mapp på datorn, vilket öppnar upp för att mounta en HDD till dreamboxen via nätverket. Denna kod är däremot inte implementerad i programmet ännu.
FTP client kod ska också in i programmet för att kunna föra över config filer till dreamboxen. Detta möjliggör då att backup funktion kan läggas in då 3 filer behöver in i boxen för att kunna göra full backup till .nfi fil.
Det är min tanke också, tror många nya dream användare uppskattar det.kan säkert vara till väldigt bra hjälp för många nya dream användare.
sen kanske en flik med lite enigma2 funktioner![]()
Vi får se med enigma2 :P Problemet är att jag inte har någon egen box för att kunna kontrollera att funktionerna väl fungerar.
Men ingen omöjlighet att det kommer.

Svara med citat