Resultat 1 till 10 av 34

Ämne: Parabol utomlands ?

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Tackad
    53 gånger
    P-Son men det där kaffeet måste du ju snacka med om dom har svensk TV via parabol, perfekt då kan dom säkert hjälpa dig eller vet vart du ska vända dig, samt du kan titta på vad dom har för utrustning.

Du klarar dig bra med en sat-beeper. Grejen är att man först måste hitta rätt satellit, sedan är det mikroskopiska justeringar som gäller, då ska man få så hög ton som möjligt. Kolla även på satlex sajten för hur LNBn ska vridas, det påverkar mottagningen ganska mycket. Poängen med att använda en mätare men kopplar mellan parabolen och mottagaren är att man kan få hjälp med att hitta rätt satellit, sedan kan man göra finjusteringarna själv. När det gäller just de vanliga satelliterna (inte Astra2D) som har en "ok" footprint över europa så ska man inte behöva dyra instrument, så länge men har en stor parabol för att kompensera för att man befinner sig långt borta (utanför) den normala footprint som finns.

Det enda jag har hört från andra och genom att titta på information på nätet är att CD ska ha en bättre footprint över europa jämfört med Viasat. Men det finns några fåtal gratiskanaler på båda satelliterna så när man väl fått in det rätt kan man titta på kanalen och sedan kolla vilken kvalite det är osv.

Schwede30, på tal om men egen parabol idag, var ute och mätte, direkt på LNBn, låste inte ett smack på Astra2D, så nu är det konstaterat efter finjustering att parabolen, LNBn osv är bara RENT SKIT, så jag får återkomma när jag fått upp min svarta aluminium parabol med ny LNB och matarhorn hur det gick.
    Senast redigerad av DennisOlof den 2011-01-29 klockan 16:59.

Liknande ämnen

1. Svensk tv med CD utomlands?
    Av Landallan i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 20:37
  2. Ta med sig utomlands?
    Av Ramario i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-06-20, 07:35
  3. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-08-14, 00:16
  4. 40 cm parabol ?
    Av Lacariuz i forum Övriga mottagare
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-04-19, 15:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss