Hej, igen, cafeet öppnar inte förrän i april, men jag monterade den parabolen på balkongen idag, och har hållt på i timmar..... inte ett uns till mottagning, var ju några år sedan jag höll på med riktning av paraboler, men kan inte minnas att det var så här jäkligt, man brukar ju alltid få nån signal....
Parabolen är iaf i rätt riktning och elevation, med vattenpass och kompass så tycker jag att jag hade ett bra utgångsläge, men däremot misstänker jag att vinkeln (upp/ner) på lnb`n är fel. Det fästet till lnb jag fick med verkar inte vara original (av plast) då det inte stämmer med hålbilden. Så frågan är hur man enkelt kan kan veta hur riktningen ska vara mot antennen/ parabolen ?
Jag mätte strömmen och har 17,2 volt ut till lnb`t.
Kollade lite på sattelitproffsen , och det fästet jag har liknar detta http://www.satpro.se/detailes/detailes.asp?art_nr=1182
Tänkte jag skulle beställa ett nytt lnb från dom också, men det är en djungel.... frågan är vad man ska ha i prisklassen 3-500 .-
Nästa fråga, boxen är en box från viasat (pace DS250NV) och eftersom detta är förstagångsinstallation så kommer jag ju inte "in" i boxen, utan när man startar så är det språk följande av kanalsökning.... , vad jag menar är om det kan vara nåt där, hade ju varit lättare (om jag hade tänkt på det) att göra installationen färdig i sverige o sen koppla in den .... men men... lätt att vara efterklok !!
Mvh P-son

Svara med citat