Japp, det är kanon med svensk tv, trevligt att kunna ta en kopp kaffe och titta på nyheterna innan man drar igång och jobbar (:
Signalstyrkan ligger och pendlar mellan 55-60 % , jag har inte "stagat" fast parabolen ännu, ska göra det idag, men jag testade lite igår och det går få upp det betydligt högre, men det är känsligt (: . Jag flyttade den till balkongen och ville inte göra "helt klart" förrän jag visste att det verkligen kommer att fungera. Han sa att det var ovanligt "lätt" att få in signal, så han var lite förvånad ! Nu vet jag också att det går att justera parabolen nästan perfekt med vattenpass och kompass !, han bytte lnb och flyttade den ca 10mm så fick han första sattelit träffen !. Den parabolen jag hade var ett italienskt fabrikat och av bra kvalitet sa han.
Det är ganska roligt att se skillnaden gällande synsättet på paraboler, i Sverige anses det vara fult att ha en parabol, här sitter paraboler överallt, på gräsmattorna, taken, väggar m.m , så det är en viss skillnad (:
Slutet gott....allting gott !!

Tack

Mvh P-son