Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: DVB Viewer och CD

  1. #1

    DVB Viewer och CD

    Hej!

    Hoppas jag lägger denna tråden under rätt del.
    Jag har Total paketet med Canal digital, men nu vill jag ha det på min dator med TV-kort (DVB-T, Analogt) också, jag undrar om det är genomförbart?
    Har en server med linux och kan konfiguerera linux så tänkte köpa en USB Phoenix läsare från AD-Teknik och sen köra lokal cardsharing med min dator, för att slippa köpa ci-modul.
    Kanske är något i min utrustning eller idé som är fel, är nybörjare så hjälp gärna till :thumbup:

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger
    Är det CanalDigital Kabel eller Parabol du har?
    I vilket fall som helst går det inte med ett DVB-T/Analogt kort.(Det är för de marksända kanalerna, de via Boxer)

    Du måste ha ett DVB-S för Parabol eller ett DVB-C för Kabel (Cable).

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av jhunden Visa inlägg
    Är det CanalDigital Kabel eller Parabol du har?
    I vilket fall som helst går det inte med ett DVB-T/Analogt kort.(Det är för de marksända kanalerna, de via Boxer)

    Du måste ha ett DVB-S för Parabol eller ett DVB-C för Kabel (Cable).
    DVB-C är de eftersom det är kabel-tv, men om jag införskaffar mig ett sådant tror du/ni att det går då?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger
    Ja det går, jag kör i princip samma sak hemma, fast med Com*em och Prog DVB.

  5. #5
    Intressant, tack för hjälpen!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss