Varför har du ens något i Acamd_PMT.txt?
Tror att det behov försvann för några versioner sedan.
Jag får väl prova att peta in dom igen då..
Tack för informationen.
Jo, jag kör med newcamd2. Upplever att det är snabbare och stabilare.
Varför har du ens något i Acamd_PMT.txt?
Tror att det behov försvann för några versioner sedan.
Jag får väl prova att peta in dom igen då..
Tack för informationen.
Jo, jag kör med newcamd2. Upplever att det är snabbare och stabilare.
OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.
Vad har du för uppsättning?
Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.
Funkar inte för mig heller. Jag använder oscamd och mgcamd i min DM8000. Kör även acamd och tvheadend mot oscam. Alla mpeg4-kanaler är borta...
även för mig är dom borta nu, hyro 9900hd csp newcs.
Det man inte vet, har man ingen aning om!
Samma här med NewCS -> Mgcamd...
Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.
Det ser som att RSA nyckel är åter aktiverat.
Ser ut i loggen lika som det var i nov 2010. kör Oscam + Eyetvcamd
/C
Kanske AES, snarare än RSA (i alla fall enligt oscam), men den "extra" krypteringen är oavsett typ aktiverad igen, ser det ut som, helt klart.
Från min oscam-logg idag:
... AES Decrypt : key id 0 not found for CAID 0500 , provider 040d00
Gäller för alla mpeg4-kanaler jag testat hittills, vilka således inte längre fungerar.
Alla mpeg2-kanaler fungerar som vanligt.
Den gyllene frågan för dagen blir sålunda: Hur tar man sig an *detta* problem, månntro?
RSA kryptering och AES nyckel saknas....
Samma problem som förut och för att lösa detta behövs att en mycket elektronikkunnig person ska löda loss flashminnet från en STB, eller en CAM om man har en maskin för att löda loss en chip av typ BGA, läsa ut innehållet och lista ut var EAS nyckeln finns.
.... och när som helst kan Boxer ladda upp ny AES nyckel
Idag är många MPEG4 kanalerna rätt då ointressanta, problemet är att Boxer går över till MPEG-4 mer och mer!
/C
Ok, samma här. Mpeg4-kanalerna är döda igen.
Om man får tag i ett tunerkort med CI+-stöd, och kör i en Boxer-CAM. Skulle det funka då? Finns det några sådana? Twinhan hade ett sånt tidigare, men stödjer inte CI+.