Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 30

Ämne: Ny bootloader SSL76a_beta för sim2.01

  1. #11
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    med tanke på att man kan lägga in en orginal image och sedan endast behöver klicka flash igen och skicka in en ny secondstage (tar ca 5sec)

    så är man inte långt från orginal nu =)

    om skillnaden är 5sec i tid (under första installationen) och motsvarar en mycket lägre inköps kostnad så ska man inte klaga =)

    De sista modellerna är kina boxarna verkar även vara riktigt stabila, och gillar dosorna iaf med ir moden, då dom rockar ifrån orginal dosorna efter moden =)

    b.r

  2. #12
    Jag har oxå beställt en :whistle:känns som det är ett lagom pris för att leka lite med, har min Kathrein som får vara tantens tv box

  3. #13
    Medlem gimmens avatar
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    66
    Tackad
    2 gånger
    jag köpte en 800 klon för 2 veckor sedan och är helt nöjd med den.snabb i menyerna och har inte startat om den sen jag fick. den var flahad o klar med Gemini 5.00 OE1.6 DM800 sim201 #76. nu funderar jag att köpa en klon till upp på vindan helt rätt kurs på dom ,om man nu vill byta images är det bara att sätta boxen i bootloder läge och flasha.eller måste man in med ny bootloder också eller??
    har provat en orginal 800 tidigare och då blev ja avskräkt för 800:an seg i menyerna så helvetes, men denna klon blev man imponerad av

  4. #14
    Donator Plows avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    606
    Tackad
    12 gånger
    Varifrån har ni beställt era boxar ?
    Rust Never Sleeps

  5. #15
    razorx
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av gimmen Visa inlägg
    om man nu vill byta images är det bara att sätta boxen i bootloder läge och flasha.eller måste man in med ny bootloder också eller??
    Ja du sätter boxen i *STOP* mode och flashar först med valfri orginal image sedan skickar du in den nya sim2.01 bootloadern.

  6. #16
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Plow Visa inlägg
    Varifrån har ni beställt era boxar ?
    kolla denna tråd
    http://www.comhit.net/showthread.php?t=24575

  7. #17
    Medlem gimmens avatar
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    66
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av razorx Visa inlägg
    Ja du sätter boxen i *STOP* mode och flashar först med valfri orginal image sedan skickar du in den nya sim2.01 bootloadern.
    först med tex Gemmeni 5,10 orignal image och sedan The Gemini2 Project 5.10 OE1.6 DM800 sim201 #76A 2010.07.21 utan att reboota eller bara denna ovan? fan man har ju bara haft org 500s o relook400s tidigare så detta ju mera hightech

  8. #18
    Medlem gimmens avatar
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    66
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Plow Visa inlägg
    Varifrån har ni beställt era boxar ?
    Köpte min på dm800.eu
    jag beställde den en söndag kväll fick den på torsdag morgon från kina det kallar jag snabb leverans. mycket fin kvalitet tycker den funkar bättre än orignalet,men jag funderade lite då jag öppnade paketet så var det bara en vit kartong. så hade dom vänt kartongen ut o in för tullen skull kom jag på senare

  9. #19
    Hej hej,

    Funderar på att köpa en dm800 clone med SIM2.01 bootlooder 75&76.
    Vad betyder då detta att jag kan flasha in tex GP 4.7 precis som på min orginal???

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Nu har det kommit en ny ssl76b, vilket gör att först bara lägger in den vanliga original-image du vill använda o sen flasha in ssl76b.

    allt du behöver hittar du på www.dm800sim2.com
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

Liknande ämnen

  1. Wanted sim2!
    Av forhike i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-08-21, 03:54
  2. Bootloader fråga!
    Av KristianS i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-29, 09:45
  3. Bootloader #76
    Av moonroy i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-19, 20:20
  4. Hur byta ut Bootloader i Pli?
    Av kanonkurtan i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-23, 18:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss