Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Canal Digital kort i DM8000? (parabol)

  1. #1

    Canal Digital kort i DM8000? (parabol)

    Kör nu med boxerkort i min DM8000 med Enigma2 och CCcam.

    Tänkte skaffa ett Canal Digital kort (parabol) med Canal+ Film och undrar om finns något problem eller något att tänka på, eller är det bara stoppa in och köra? HD kanalen lär ju inte fungera men kommer resten av kanalerna att funka?

    Har förstått att jag antagligen behöver aktivera kortet i orginalboxen först men kanske finns något annat jag måste tänka på.

    Samt så undrar jag om det kommer fungera problemfritt att streama tex en kanal från canal+ och en från boxer (tex 3an) samtidigt?

    Tack för förhand!
    Rasmus

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Varför skulle inte HD-kanalerna funka ?? De funkar då perfekt hos mig iallafall ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Varför skulle inte HD-kanalerna funka ?? De funkar då perfekt hos mig iallafall ?
    Tror mig ha läst att att HD-kanalerna inte fungerade med dreambox förutom på nån speciell modell men då e jag kanske ute och cyklar

    Men du kör alltså med Canal Digital kort utan problem?

    Du kanske även kan svara på om det ska vara något problem med att köra både det och boxer samtigt eller om det bara är att köra på?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av rasmus_165 Visa inlägg
    Tror mig ha läst att att HD-kanalerna inte fungerade med dreambox förutom på nån speciell modell men då e jag kanske ute och cyklar

    Men du kör alltså med Canal Digital kort utan problem?

    Du kanske även kan svara på om det ska vara något problem med att köra både det och boxer samtigt eller om det bara är att köra på?
    Det är Viasats HD-kanaler som man för närvarande inte kan se annat än i deras egna boxar pga chip-pairing.

  5. #5
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rasmus_165 Visa inlägg
    Tror mig ha läst att att HD-kanalerna inte fungerade med dreambox förutom på nån speciell modell men då e jag kanske ute och cyklar

    Men du kör alltså med Canal Digital kort utan problem?

    Du kanske även kan svara på om det ska vara något problem med att köra både det och boxer samtigt eller om det bara är att köra på?
    Det är Viasat som har chippairing på HD-kanalerna, så det lär nog funka kalas hos dig med HD och allt.

  6. #6
    Okey härligt! Tack för snabba svar

    Kan passa på att fråga om någon vet hur mycket plats mellan tummen och pekfingret tex 1h HD inspelning tar?

    Boxen står i Sverige och jag bor i Spanien så antingen streamar jag hit via vlc eller spelar in och för över och då är det ju interessant hur stor plats det tar och om det e möjligt att streama så mkt information.

  7. #7
    razorx
    Gäst
    Mellan tummen å pekfingret kan vi räkna en jävla massa gb.

  8. #8
    Kommer jag att behöva aktivera kortet i originalboxen från canal digital?
    Och kommer jag sedan behöva ha kvar originalboxen för uppdateringar, eller kan jag göra mig av med den?

  9. #9
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rasmus_165 Visa inlägg
    Kommer jag att behöva aktivera kortet i originalboxen från canal digital?
    Och kommer jag sedan behöva ha kvar originalboxen för uppdateringar, eller kan jag göra mig av med den?
    Nej du behöver inte ha boxen för att kunna uppdatera kortet om du konfat din cardserver korrekt, men jag tror inte att du får göra dig av med boxen enligt avtalet du skrev på i samband med att du tog abbet. Däremot så kan du låna ut den antar jag.

Liknande ämnen

  1. Två LNB på Canal Digital parabol?
    Av FCIK i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-18, 18:38
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-08-15, 21:11
  3. canal digital parabol..
    Av bocaz i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-05, 15:26
  4. canal digital utan parabol
    Av lovecard i forum Canal Digital
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-04-09, 09:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss