Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Dm800hd.. kan ej flasha om ?

  1. #1

    Question Dm800hd.. kan ej flasha om ?

    Hej jag har nu försökt att flasha om min dm800hd eftersom vissa kanaler slutade funka hipp som happ utan att jag gjort något med den ? men då jag skulle flasha om nu står det på dremboxen : Dream multimedia --> Error! Look att www.dm7020.com * Erro1 : no ca found

    Tänkte höra om nån här kunde säga vad man ska göra för att komma in i den och kunna flasha får inte till nått för tillfället känns lite surt eftersom man haft den i 3 månader sen blir de såhär .. Är väldigt tacksamm för svar
    och visst jag är lite ovan då det gäller sånt här så ni vet Mvh Per P

  2. #2
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Du har flashat din Dreambox-klon med en original image, du måste flasha med en klon image...
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  3. #3
    razorx
    Gäst
    Nu är det som så att du även måste ha en nollmodem kabel för att "laga" din box. Annvänd DreamUp och skicka in en ny bootloader tex SSL72.

    När det är klart startar du boxen i "bootloader läge" genom att hålla inne standby knappen medans du stoppar tillbaka strömmen. Displayen kommer att visa *STOP* samt en ipadress din box blivit tilldelad.

    Knappa nu in den adressen i din webläsare och välj firmware upgrade.
    Nu ska du skicka in lämplig image som antingen är patchad för SIM1 eller SIM2.01 beroende på vad som sitter i din klon.

    Du kan avgöra om du har SIM1 eller SIM2.01 genom att titta på simkortet som finns inuti din box (1.0 är ett vanligt vitt blankt 2.01 är ett med hologram samt en liten bulle på)

    Alla filer du behöver hittar du på dreamboxsweden.com

  4. #4
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    här är de simmen som finns, dock har jag hört att det ev. finns ett grönt sim som ska vara ferrari
    notera: sim1 kan även komma med text på simmet typ 101, AM1 eller liknande
    men har du ett rent plast sim utan ferrari reklam så är det mycket troligt att det är sim1

    ferrari förekommer dock mest i dm8000 och (dm500hd)

    kolla vilket sim du har sen gör du som razorx sa....
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  5. #5
    Jag har samma problem. Men min går inte att få i "STOP" läge. Om jag håller in knappen sen här in kabeln. Hur ska man då göra?

  6. #6
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av MrStek Visa inlägg
    Jag har samma problem. Men min går inte att få i "STOP" läge. Om jag håller in knappen sen här in kabeln. Hur ska man då göra?
    Har du samma problem som TS så måste du först flasha via nollmodemskabel. Läs tråden igen, har no ca found så kan du inte flasha via webben.

  7. #7
    är nollmodemskabel inte samma som com ports kabel? jag har försökt ansluta via com port men boxen svara inte.

  8. #8
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av MrStek Visa inlägg
    är nollmodemskabel inte samma som com ports kabel? jag har försökt ansluta via com port men boxen svara inte.
    Kontakterna är samma, men en nollmodemskabel är kopplad annorlunda. Så du kan glömma att det funkar med en seriell kabel.

  9. #9
    Okej ja då är de ju kanske de som är felet. Men JAG får den inte i stopp läge. Gör det nått?

  10. #10
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av MrStek Visa inlägg
    Okej ja då är de ju kanske de som är felet. Men JAG får den inte i stopp läge. Gör det nått?
    Nej det spelar ingen roll om du flashar med nullmodem.

Liknande ämnen

  1. Flasha ny image 800 HD
    Av Eduardo i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-17, 22:24
  2. Flasha om ip box 91 hd
    Av mrzimmerman i forum DGStation
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-31, 19:45
  3. Flasha 7020
    Av Skon i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 08:33
  4. Kan ej flasha!
    Av kiwis4 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 03:34
  5. Flasha dm 600 pvr med mac?
    Av matsmac i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 19:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss