Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: MediaPortal?

  1. #1

    MediaPortal?

    Hejsan visst inte riktigt vart jag skulle skriva detta inlägg. så om det är fel så ber jag om ursäkt.

    jag undrar om nån har fått igång mediaportal med klient? som funkar fel fritt?

    jag har fått igång så jag kan se från mitt utdelade kort men efter ett par kanal byten kraschar tv-servern.

    vad kan det vara för fel?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    är du säker på att det har med mdapi att göra ? om du bara sapar fta kanaler funkar det då ?

    om du inte använder acamd så byt till den och använd mdapifilter.ax från acamd zipen eftersom du redan regat mdapifilter.ax kan du bara byta ut den ..

    stäng av rtps streamingen i mediportal.xml filen ...

    stäng av dvb epg och använd web epg (mycket viktigt låser upp korten ibland)

    min tvserver har inte död på mycket länge men jag har testat en hel del för att få det att funka och bara för att det funkar med min hårdvara behöver det inte funka med din .

    Lycka till...

  3. #3
    Vilken version av MediaPortal har du? Mediaportal kommer aldrig att funka felfritt, med använder ungefär samma uppsättning som Joxen och med Rc6 och nyaste versionen av Acamd med tillhörande MdApi så funkar det ganska så fint!

  4. #4
    Ok tackar. ska prova få se.

    minns inte vad det var för version men det var ett bra tag sen jag provade.
    ska snart få igen mitt tvkort så då ska jag prova igen.

Liknande ämnen

  1. EPG i Mediaportal
    Av Per Sjöholm i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 08:52
  2. Mediaportal tv4 och tv6
    Av Jare i forum HTPC
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 21:09
  3. mediaportal ?
    Av eddy79 i forum HTPC
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 17:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss