Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Viasat on demand trådlöst?

  1. #1

    Viasat on demand trådlöst?

    Vet inte om jag ska ta upp detta i IP-tv forumet eller här.
    Men jag tänkte testa viasat on demand totalpaketet bara för att kunna se NHL(har Boxer endast i villan idag) och jag hade tänkt att på nåt sätt streama alt. dra kabel till en mediabox för att kunna spela upp bilden i 1080i(p).
    Är detta möjlig med hyfsad kvalite eller är det bästa sättet bara att dra en lång hdmi kabel ifrån laptopen och klona bilden till tvn?
    Råd och tips vore nice.

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av codehunter Visa inlägg
    Vet inte om jag ska ta upp detta i IP-tv forumet eller här.
    Men jag tänkte testa viasat on demand totalpaketet bara för att kunna se NHL(har Boxer endast i villan idag) och jag hade tänkt att på nåt sätt streama alt. dra kabel till en mediabox för att kunna spela upp bilden i 1080i(p).
    Är detta möjlig med hyfsad kvalite eller är det bästa sättet bara att dra en lång hdmi kabel ifrån laptopen och klona bilden till tvn?
    Råd och tips vore nice.
    Kvaliten på viasat on demand är ganska dålig redan från start i en lite större tv, nu har jag inte sett någon NHL match över demand, men väl allsvenskan och dom streamas ju ändå från Sverige, tycker inte kvalitén är så bra på NHL sändningarna ens över parabol

Liknande ämnen

  1. on demand utan abbonemang?
    Av atlas776 i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-10-01, 16:45
  2. Canal Digital nu med Video On Demand - problem
    Av Frallan i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-11, 22:13
  3. on demand
    Av realthing i forum AzBox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-07, 16:48
  4. Ny ComHem "On-Demand" tjänst
    Av Donkey i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-14, 21:39
  5. Comhem on-demand
    Av Noreply i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-27, 18:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss