Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Äntligen Jailbreak till 3GS ny boot, iphone 4 m.m

  1. #11
    Donator
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    135
    Tackad
    2 gånger
    tänkt att testa jailbreak nu,
    har laddat hem imbrealla så skall installera ssh direkt sedan..

    men då är en fråga.. jag har ju 4.01 just nu.. om jag kör jailbreak via den hemsidan i safari... .. äsch tar det så här.

    1. Vanlig säkerhetsbackup via I tunes.
    2. Safari + jailbreak.com
    3. installera SSH (via umbrella)
    4. Byt lösen osv. för att vara säker..
    5. KLART

    Men OM man nu vill återställa och inte köra med jailbreake då är det bara att göra en uppdatering till 4.02? försvinner då jailbreaket? eller hur "avinstallerar" man det igen?

    Hoppas på svar

  2. #12
    JJay
    Gäst
    det finns inget dåligt med att jba. ja om du uppdaterar / återställer din tel försvinner jb inget garantibrott osv...

  3. #13
    Donator
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    135
    Tackad
    2 gånger

    ok..

    Citat Ursprungligen postat av JJay Visa inlägg
    det finns inget dåligt med att jba. ja om du uppdaterar / återställer din tel försvinner jb inget garantibrott osv...
    varför skall man helst byta lösenord?
    Fixade med SSh trodde jag..
    fick detta som meddelande i umbrella..

    8/17/2010 14:01:50.752 SHSH SUCCESSFULLY saved! [Click Here to Open] 08/17/2010 14:01:50.783 You have saved your SHSH locally and the request was.......

    men i cydia ser jag ändå inte SSH is installed.. som Forhike visar på bilden.... fel eller har det blivit installerat ändå?

  4. #14
    JJay
    Gäst
    alla iphones har samma pwd från början. Det skrevs "virus" som spridde sig själva till jailbreakade iphones över wifi.

    shshn du sparar med umbrella har du pådatorn din. När du jbat, öppnar dy cydia och väljer då att spara dina shsh filer på cydias servrar så löser det alla dina problem med ev. framtida bakåt restores.

    jailbreaka, spara shsh i cydia. Det är värt att jba bara för det endamålet.

  5. #15
    Donator
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    135
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av JJay Visa inlägg
    alla iphones har samma pwd från början. Det skrevs "virus" som spridde sig själva till jailbreakade iphones över wifi.

    shshn du sparar med umbrella har du pådatorn din. När du jbat, öppnar dy cydia och väljer då att spara dina shsh filer på cydias servrar så löser det alla dina problem med ev. framtida bakåt restores.

    jailbreaka, spara shsh i cydia. Det är värt att jba bara för det endamålet.
    Okej! Tack skall försöka göra detta!
    ¨Tips på något rolig app nu då.. eller nått som är värt och skoj att ta ner..
    räcker med sådan simpelsak som nya sms signaler.. eller vad som snygga thema eller nått

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av kavvis Visa inlägg
    varför skall man helst byta lösenord?
    Fixade med SSh trodde jag..
    fick detta som meddelande i umbrella..

    8/17/2010 14:01:50.752 SHSH SUCCESSFULLY saved! [Click Here to Open] 08/17/2010 14:01:50.783 You have saved your SHSH locally and the request was.......

    men i cydia ser jag ändå inte SSH is installed.. som Forhike visar på bilden.... fel eller har det blivit installerat ändå?
    Det står inte pending eller liknande med svart text? När spirit släpptes till ipad o iphone 3.13 så gick servern ned. Den har nog ordentligt med arbete så det kan säkert ta ett par dagar.

    Shsh är telefonens ime nr typ som måste signeras av apple för att lägga in firmware. Läs länken jag postade tidigare (saurik).

    Ssh har inget med shsh att göra alls. Ssh (secure shell) är ett säkert protokoll för att ansluta till datorer över nätet.

    Man kan backuppa shsh med t.ex tiny umbrella utan att ha jailbreakat telefon. Uppmanar alla att göra det "ifallatt" även om ni inte jailbreakat ett tänker göra det just nu.
    VU+

  7. #17
    Donator
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    135
    Tackad
    2 gånger
    Är det kört att jailebreak´a min tele nu när jag har uppdaterat till denna version?
    jailbreak iphone 3gs 4.2.1 (8C148a)

    Ända som jag vill göra är att installera Cydia och airenabler... so skall ej ta bort operatörlås eller dyligt..

    fattar som att det bör gå med redsnow? med är kass på detta.. tips tack!


    Allstå om jag enbart vill installera cydia för att installera program ifrån den "storen" så behöve rjag väl inte installera "updatera" ny baseband och grejer? utan bara bocka i install cydia i redsnow?
    Senast redigerad av kavvis den 2010-12-06 klockan 13:37.

Liknande ämnen

  1. Streama till iPhone
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-07-23, 10:32
  2. iPhone: vad är jailbreak
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-12, 19:29
  3. Stream till iPhone eller iPod Touch
    Av Comdit i forum Dreambox
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 09:21
  4. dreambox till iphone
    Av mannen11 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 21:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss