Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Kortdelning och DM600S frågor

  1. #1
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger

    Smile Kortdelning och DM600S frågor

    Hej.

    Har skaffat parabol och tittat lite på olika abonnemang som finns. Jag tror folk i forumet kan hjälpa mig.

    1. Hur vet man om en dreambox man köper är ÄKTA eller original ?

    2. Hade tänkt skaffa två stycken DM600S boxar för kortdelning, eller finns det någon annan kombination som är bättre. Hade tänkt skaffa två boxar man blir kanske 3st tillslut.

    3. Kan man köra Viasatkort på en av boxarna och Canal Digital på den andra boxen och kortdela mellan boxarna. Så man från varje box kan komma åt båda Canal Digital och Viasat kanalerna. Självklart måste jag också ha viasat och CD kort.

    Eller ska jag skaffa en DM box och köra båda korten i den och sedan ansluta via LAN med de andra boxarna ?

    4. Är det någon ide att köra på DM500S boxarna även om dem är billigare begagnat, eller kommer det inte några uppdaterade images längre till dessa då dem är utgående ?

    5. Kommer korten i boxerna (eller boxen) från Viasat och CD att uppdateras med softcam så att de inte slutar funka ?

    6. Är det bra om man har en fungerande Viasat och CD orginalbox ifall man får problem med korten ?

    7. Vilka Diseqc ska man köra med till dreambox som funkar bra, och vilken version ska man köra 1.0 eller annan ?

    8. Om man har en hårddisk i en DM600S snurrar den jämt eller går den igång endast när man ska spela in eller titta på något inspelat ?

  2. #2
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Hej.

    Har skaffat parabol och tittat lite på olika abonnemang som finns. Jag tror folk i forumet kan hjälpa mig.

    1. Hur vet man om en dreambox man köper är ÄKTA eller original ?
    Antar att du undrar hur man vet om han har original eller clone? Håller du dig till de säljarna i sverige som är ackrediterada av DMM så är du nog säker på att du får orginal.

    2. Hade tänkt skaffa två stycken DM600S boxar för kortdelning, eller finns det någon annan kombination som är bättre. Hade tänkt skaffa två boxar man blir kanske 3st tillslut.
    Du tar vilken box du vill, ingen större skillnad förutom funktionen på boxen.

    3. Kan man köra Viasatkort på en av boxarna och Canal Digital på den andra boxen och kortdela mellan boxarna. Så man från varje box kan komma åt båda Canal Digital och Viasat kanalerna. Självklart måste jag också ha viasat och CD kort.
    Jadå, det är inga problem alls. Kör Newcs och Mgcamd på båda så är de server och kliemt åt varandra.(eller OSCAM om du föredrar)

    Eller ska jag skaffa en DM box och köra båda korten i den och sedan ansluta via LAN med de andra boxarna ?
    Det är en smaksak, men då måste du ha en DB med två läsare men det funkar inte bättre eller sämre än ovanstående setup.

    4. Är det någon ide att köra på DM500S boxarna även om dem är billigare begagnat, eller kommer det inte några uppdaterade images längre till dessa då dem är utgående ?
    Klart du kan köra på dem, kan du tänka dig clone så är de dessutom skitbilliga. (ca 800 kr). Men det beror ju på vad du vill ha ut av boxarna? Är det CS funktionen som är det väsentliga och du klarar dig utan timelapse så är ju 500 ett vettigt alternativ.

    5. Kommer korten i boxerna (eller boxen) från Viasat och CD att uppdateras med softcam så att de inte slutar funka ?
    Förstår inte frågan

    6. Är det bra om man har en fungerande Viasat och CD orginalbox ifall man får problem med korten ?
    Ja det underlättar.

    7. Vilka Diseqc ska man köra med till dreambox som funkar bra, och vilken version ska man köra 1.0 eller annan ?
    Kolla den som finns på biltema, funkar ofta bra.

    8. Om man har en hårddisk i en DM600S snurrar den jämt eller går den igång endast när man ska spela in eller titta på något inspelat ?
    Det går att ställa in hur den skall hantera HDD viloläge
    Lycka till...

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    69
    Tackad
    3 gånger
    Lite skumt att en användare med "Reg.datum: Jul 2006
    Inlägg: 1 240" inte redan vet svaren på frågorna..

  4. #4
    razorx
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av dust79 Visa inlägg
    Lite skumt att en användare med "Reg.datum: Jul 2006
    Inlägg: 1 240" inte redan vet svaren på frågorna..
    Hehe precis min tanke

  5. #5
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av dust79 Visa inlägg
    Lite skumt att en användare med "Reg.datum: Jul 2006
    Inlägg: 1 240" inte redan vet svaren på frågorna..
    Då du säger det så...

    Fan vad udda, kapat konto?:silenced:

  6. #6
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    5. Ja.

  7. #7
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Eh är det där svar på frågorna, vadå kapat konto, rent skitsnack.

    Jag har inte varit aktiv så värt ofta senaste året. Och nej jag vet inte svaret till alla frågorna. Så här är det på andra forum också, inte ofta man får svar på frågor och då skriver jag mycket sällan inlägg. Om ni inte vet, varför svarar ni på tråden. Ni tillför knappast värdefull information till tråden eller forumet på det sättet.

    Fråga ett kan ni skippa, vet svaret på den nu. Resten av frågorna förutom 7an kan jag spekulera lite om och troligen svara på själv, jag vill dock få bekräftat vad som gäller.

    7an vet jag inte, där behöver någon tala om vad som gäller då jag har läst tidigare i trådar folk som har strul med dessa switchar eller ?

    ab12cd34, så på fråga 5 så är svaret ja, korten kommer uppdateras och inte sluta fungera. Bra då vet jag det.

  8. #8
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Eh är det där svar på frågorna, vadå kapat konto, rent skitsnack.

    Jag har inte varit aktiv så värt ofta senaste året. Och nej jag vet inte svaret till alla frågorna. Så här är det på andra forum också, inte ofta man får svar på frågor och då skriver jag mycket sällan inlägg. Om ni inte vet, varför svarar ni på tråden. Ni tillför knappast värdefull information till tråden eller forumet på det sättet.

    Fråga ett kan ni skippa, vet svaret på den nu. Resten av frågorna förutom 7an kan jag spekulera lite om och troligen svara på själv, jag vill dock få bekräftat vad som gäller.

    7an vet jag inte, där behöver någon tala om vad som gäller då jag har läst tidigare i trådar folk som har strul med dessa switchar eller ?

    ab12cd34, så på fråga 5 så är svaret ja, korten kommer uppdateras och inte sluta fungera. Bra då vet jag det.
    Jag har http://www.comhit.net/showpost.php?p=157158&postcount=2

  9. #9
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    Anledningen till att jag bara svarade på fråga 5 var just att sleddog hade givit bra svar på alla andra punkter.

  10. #10
    ahh... inte ens jag såg att sleddog hade qoutoat samt kommenterat alla frågor. kör annan färg på kommentarerna kanske hade hjälpt. läste själv bara "lycka till..."
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Liknande ämnen

  1. Q10 DM600s
    Av pepparkaka i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-11, 19:47
  2. Kortdelning i VISTA
    Av Tommy Newjersey i forum Windows
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-23, 14:53
  3. Lite frågor om DM600S
    Av d4andwi i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-02, 13:14
  4. Kortdelning
    Av Kajja i forum Boxer
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-11-25, 21:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss