Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Nybörjar hjälp!

  1. #1

    Nybörjar hjälp!

    Hej alla

    Är ny på forumet här då jag har fastnat i djungeln gällande digitaltv.

    Jag har precis köpt en ny tv, Philips 8000-serie. Specifikationer finns här:

    http://www.philips.se/c/tv-apparater...specifications

    I dagsläget har jag kabeltv ingrävt i mitt hus, jag har även en ComHem box med ett digitalkort där jag har Canal+ paketen samt Visat Sport paketen. Nu kommer ju dessa ändra lite i sina tablåer, speciellt med deras fotbollssändningar. Jag vill gärna kunna få deras HD-tv kanaler, men hur får jag dessa? Jag vill gärna slippa ha parabol på taket, och via Comhem kan jag inte få det då jag inte har 3-hål i väggen och Comhem vill inte bygga ut nätet till mitt hus.

    Jag har nu riktat blickarna mot en dreambox. Hur fungerar denna maskin? Hur många kanaler kan jag få? Får jag in Viasat HD, Canal+ HD via en dreambox?

    Kan jag enbart titta på tv i ett rum pga att boxen styr alla andra kanaler? Eller kan jag fortsätta ha min kabeltv i dom andra rummen och enbart ha boxen kopplad till den tv:n jag känner mest för?

    Många frågor, men snurrigt värre är det för mig.

    Så snälla, ni som är kunniga hjälp mig :thumbup:

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    1. Glöm HD-kanalerna för ComHem, idagsläget så funkar HD-kanalerna enbart för CD & parabol.
    2. Enkel logic 1 box / TV.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Alright!

    Kan jag ha Canaldigital utan parabol?

    Är det samma som gäller på Canaldigital, 1 box/tv?

    Hur fungerar det när jag har kabeltv indraget? Kan jag köra dom kanalerna kabeltv:n erbjuder mig på dom andra tv apparaterna jag har i mitt hus men enbart C+ , Viasat osv på den tv:n jag har boxen till?

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2010
    Inlägg
    103
    Tackad
    6 gånger
    Du behöver parabol för Canal Digital och Viasat, vanlig antenn för Boxer och tre hål i väggen för Com Hem

  5. #5
    Jag lånar tråden om det är ok,

    Jag bor i en lägenhet utan comhem, och ingen möjlighet till parabol. Finns det någon sätt att få pirat tv då?

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Inlägg
    277
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Sthlm08 Visa inlägg
    Jag lånar tråden om det är ok,

    Jag bor i en lägenhet utan comhem, och ingen möjlighet till parabol. Finns det någon sätt att få pirat tv då?
    Skaffa ett abonnemang av den tv-operatör du kan få och kör med dreambox oc CS hemma till alla tv-apparater

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av calleboy Visa inlägg
    Skaffa ett abonnemang av den tv-operatör du kan få och kör med dreambox oc CS hemma till alla tv-apparater
    Jag har bredband från bredbandsbolaget.

    Dreamboxen kan jag fixa.

    Ska jag beställa någonting från bredbandsbolaget, eller ska jag fixa något slags kort?

    Jag bor ensam och behöver bara kolla på en tv.

    Mkt tacksam för svar!

  8. #8
    läs reglerna. Pirat tv o cs när man bara har en tv funkar ej här.
    VU+

  9. #9
    Kan man inte få viasat och canal digitals HD utbud via comhem med 3 hål i väggen? Eller är parabol verkligen det enda alternativet?
    Har viasat släppt på pairingen nu eller missförstår jag infon på deras sida:

    Jag vill använda mitt kort i en annan digitalbox. Hur gör jag?


    * Via MinaSidor kan du para ihop ditt parabolkort med en annan digitalbox. Första gången du logga in behöver du registrera dig. Du kan även para ihop ditt parabolkort med en annan digitalbox genom att ringa 08-56203300.

    Känns inte som nån stor mening och införskaffa den dyra DM8000 HD om CD kommer paira sina kanaler.

  10. #10
    razorx
    Gäst
    Då köper du en conax pairing CAM

Liknande ämnen

  1. Nybörjar frågor
    Av Snirpex i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-14, 14:12
  2. Nybörjar hjälp!!
    Av ridgen i forum Canal Digital
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-04-23, 20:40
  3. Nybörjar fråga
    Av hellow i forum Viasat
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2004-04-05, 15:41
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-10-27, 14:34
  5. [LÖST] Nybörjar hjälp!!
    Av Squeezer i forum Com Hem
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2002-12-17, 08:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss