Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Ingen bild vid inspelning.

  1. #1

    Ingen bild vid inspelning.

    Hej !
    Har köpt en AzBox HD Premium Plus (Kabel) . Testat med olika Firmeware.
    Mgcamd alla möjliga. Kan se alla kanaler jag betalar för från min db 600 men när jag ska spela in blir det oftast svart blir en lite fil på hdn som boxen säger "ERROR Not supported. Jag tror inte bildströmen kommer med.
    Men spelar jag in från tex. svt1 2 eller tv 4 som inte behöver kort blir det bra. Har com*he*. Nån som har nått förslag på vad jag gör för fel ?

  2. #2
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Blir det någon skillnad om du stänger av timeshift funktionen?
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Minime Visa inlägg
    Blir det någon skillnad om du stänger av timeshift funktionen?
    Den är inte på när jag försöker spela in. Men jag ska testa att slå på den och kolla.
    Timeshift fungerar som den skall.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Har exakt samma fel. Tror att man ska ha 3st newcamdlist-filer en för kanalerna en för pip och en för inspelning, har försökt men får det inte fungera

  5. #5
    Färsking
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    21
    Tackad
    1 gånger
    Jag har exakt samma fel, flera newcamdlist filer kan väl enbart behövas om man skall spela in på en kanal och titta på en annan?
    Jag har problem att över huvud taget spela in från kodade kanaler. Det blir bara svart när jag försöker spela upp, några sekunder senare står det not supported. Det känns som att inte avkodningen görs och att strömmen sparas krypterad till disken.

    Om någon fått inspelning med azbox att fungera så vore det intressant att höra om config.

    Själv ar jag testat OpenXCAS > Mgcamd
    Har även testat OpenXCAS > MultiCAS (newcamd protokoll)

    Samma resultat, det funkar inte. Okodade kanaler går fint att spela in.

  6. #6
    Vad har ni för hårddiskar? Jag hade inspelningsproblem med min Premium+ & Comhem när jag hade en Caviar Green 1TB. När jag bytte till Caviar Blue 320 GB funkade det fint. Tror att det hade nåt att göra med att hårddisken inte var klar för att skriva...
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Har någon av er löst era problem? hade det med cam:en att göra eller byta hd?

  8. #8
    Har väl löst sig till 80%. Om jag startar om camen efter en misslyckad inspelning fungerar inspelning och text på alla kanaler utom C+ och TV1000 som har tele text. Så får man göra var gång boxen varit strömlös.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    kanske har med vilken image du har i boxen, har du senaste firmwaren(imagen)?

  10. #10
    Japp senaste av allt

Liknande ämnen

  1. Osynkat ljud och bild vid inspelning
    Av kingboyd i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-12, 06:10
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 22:56
  3. Ingen bild!
    Av ADAM1 i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-20, 20:31
  4. Ingen bild
    Av bernie i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-24, 20:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss