Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Dreambox streming

  1. #1

    Dreambox streming

    Jag har en Dreambox 500S och har PLI Jade 3 (MaxVar) som image. Jag vill nu kunna strema från datorn till dreamboxen med hjälp av Web Interface. Jag går till Zap - stream - settings - server settings. Ställer in

    Server IP Address: 192.168.0.153
    Server Movie Directory: C:\Filer\FILMER\FILMERServer
    CD/DVD Drive: D:

    och Vlc inställningarna.

    VLC Webif Port: 8080
    VLC Streaming Port: 9090
    VLC Admin Userid: admin
    VLC Admin Password: admin

    Nu skall jag öppna en Avi fil, jag väljer det och trycker på "FILE" och Vlc startar med ett felmeddelande

    Filläsning misslyckades: VLC kunde inte öppna filen "C:\DOCUME~1\Owner\LOCALS~1\Temp\17.Again.2009.SWE SUB.DVDRip.XviD-Pride86.CD02.avi".
    Din inmatning kunde inte öppnas:
    VLC kunde inte öppna MRL:en "file:///C:/DOCUME~1/Owner/LOCALS~1/Temp/17.Again.2009.SWESUB.DVDRip.XviD-Pride86.CD02.avi". Kontrollera loggen för mer detaljer.




    Vad är detta? Är det någon inställning jag har glömt. Men om jag sedan stoppar in en DVD i datorn så startar den parfekt på Dreamboxen. Vad händer, håller på att bli tokig!


    //MVH OLOF

  2. #2
    Någon som vet?

  3. #3
    Jag får samma fel... Har fått detta att fungera för något år sedan, men det var så länge sedan så jag kommer inte ihåg hur jag fick till det :-(

  4. #4
    Verkar ju som att felet ligger i att VLC startar i fel katalog. Istället för att starta filen du valt med sökväg som utgår från roten, så startar den i enunderkatalog. Kan dock inte hitta någon inställning för detta ännu :-(

  5. #5
    Är det någon som har hittat en lösning på detta problem.
    Har haft detta problem och sedan jag skaffade boxen och har testa allt som jag kommit på och läst.

    Vore tacksam för hjälp.
    Någon som vet vad det kan bero på?
    Kan de ha något med routern att göra?

  6. #6
    Vilken ver kör du på VLC? Hade samma problem men hittade ingen lösning. Backade i VLC och kör nu ver 0.8.6d och dånu fungerar det utmärk. Kanske värt att testa?

  7. #7
    Har för mig att jag testat med VLC Version 0.8.6d, men fick nog samma fel ändå.
    Kan vara värt att testa det igen.

    Får försöka det när jag kommer hem, vore så skönt att få igång det.

  8. #8
    Jag har ungefär samma problem, har provat med olika webläsare och det ger olika varianter på sökvägar som inte VLC tycker om trots att jag väljer samma fil från Dreambox.

    Någon som hittat en lösning?

  9. #9
    Samma problem uppstod för mig med. Backade tillbaka till VLC 0.8.6d. Fick då följande
    Din inmatning kunde inte öppnas:
    VLC kunde inte öppna MRL:en "file:///C:/FAKEPATH/filmen.avi"

    Testade då att skapa mappen fakepath och lägga filmen där i och sedan använda mappen som "Server Movie Directory". Efter det så fungerade det för mig.

  10. #10
    OK, ska testa detta. Provade med lite olika mapper men lyckades aldrig helt, provade också útan framgång att editera till annan sökväg i VLC-filen. Jag använder dock senate verisonen av VLC. Vet du om lösningen med mappen fakepath med nyare VLC också?

Liknande ämnen

  1. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 11:12
  2. Streama från dreambox till dreambox
    Av wendigo i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 13:51
  3. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 06:39
  4. Dreambox 500S vs Dreambox 7020S.
    Av kikko i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-16, 23:40
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 17:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss