Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Måste man ha parabol för pirat tv?

  1. #1

    Måste man ha parabol för pirat tv?

    Hej

    Jag är ny, och jag har bara hört från kompisar om att man måste ha parabol för pirat tv? Stämmer det?

    Om inte, kan någon snäll människa peka mig åt rätt riktning om vad jag ska läsa om här på forumet så jag kan läsa hur man ordnar det?

    Bor i lägenhet i sthlm, bredbandsbolaget.

  2. #2
    Har samma problem som TS.

    Jag bor i hyreslägenhet, som har totalt 4 gratiskanaler. Är sugen på fler kanaler. Jag kan ej ha parabol. Vill ju inte betala den totala summan viasat eller dom andra bolagen vill ha.

    Så låt oss säga jag tecknar ett abonemang, kan jag då se på dom kanalerna i flera rum? Typ genom ?cardsharing?, o isåfall går de o se olika kanaler i diverse rum?
    Vad behöver man osv?

    Eller har ni några fler tips?

    Gamla goda tiderna med goldcard, funcard etc är borta..

    Mvh

  3. #3
    Det som diskuteras i detta forum är cardsharing inom hemmet. Det finns några olika alternativ som att via nätverk se olika kanaler i olika rum via en serie boxar varav en är server och kodar av kortet. Ett annat alternativ är att införskaffa en cardsplitter som SmartWi och på så vis dela signalen till de olika TV-apparaterna i hushållet.

    Hur det fungerar via IP-tv har jag ingen aning om eller hur man splittar på avkodningen av ett kort till separata hushåll via internet. Men det var väl inte svaret ni ville ha.

  4. #4
    Nej, tack ändå.

    Det jag vill ha svar på är om det går att få tillgång till pirat tv i en lägenhet utan parabol?
    Och om det går, vart kan jag läsa om det?

  5. #5
    razorx
    Gäst
    inte här..

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Det är bara och öppna plånboken eller vara utan kanaler.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  7. #7
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Sthlm08 Visa inlägg
    Hej

    Jag är ny, och jag har bara hört från kompisar om att man måste ha parabol för pirat tv? Stämmer det?

    Om inte, kan någon snäll människa peka mig åt rätt riktning om vad jag ska läsa om här på forumet så jag kan läsa hur man ordnar det?

    Bor i lägenhet i sthlm, bredbandsbolaget.
    Du måste ta på dig spetstrosor (string) och bära make-up, skrik sedan en massa erotiska ord så kanske grannen blir förbannad på dig och köper dig ett abbonemang...
    Vu+ Solo SE Version 2

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av K.K. Visa inlägg
    Det som diskuteras i detta forum är cardsharing inom hemmet. Det finns några olika alternativ som att via nätverk se olika kanaler i olika rum via en serie boxar varav en är server och kodar av kortet. Ett annat alternativ är att införskaffa en cardsplitter som SmartWi och på så vis dela signalen till de olika TV-apparaterna i hushållet.

    Hur det fungerar via IP-tv har jag ingen aning om eller hur man splittar på avkodningen av ett kort till separata hushåll via internet. Men det var väl inte svaret ni ville ha.
    Skulle du kunna utveckla det med att ena boxen är server? Det är något sånt jag fiskar efter. Men jag är helt borta inom detta nuförtiden.

    Skulle verkligen uppskatta ifall någon vänlig själ skulle kunna förklara punktligt vad jag behöver, samt vad jag ska göra för o kunna se olika kanaler i olika rum via ett kort (ett abonemang).

  9. #9
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av 187shining Visa inlägg
    Skulle du kunna utveckla det med att ena boxen är server? Det är något sånt jag fiskar efter. Men jag är helt borta inom detta nuförtiden.

    Skulle verkligen uppskatta ifall någon vänlig själ skulle kunna förklara punktligt vad jag behöver, samt vad jag ska göra för o kunna se olika kanaler i olika rum via ett kort (ett abonemang).
    Kolla igenom forumet, allt står ju där?
    http://www.comhit.net/forumdisplay.php?f=20

    Lite får du allt leta själv.

  10. #10
    Jag har kollat men det gör mig inte smartare

Liknande ämnen

  1. Måste man ha ful parabol??
    Av vägkung i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-21, 17:20
  2. Pirat Bay!
    Av Tinge i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-24, 19:55
  3. pirat
    Av hatte34 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-05-16, 22:31
  4. pirat.tv
    Av TheVaran i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-11, 07:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss