Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: byter till parabol

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    152
    Tackad
    3 gånger

    byter till parabol

    Tjenare där ute
    Efter ett par år med Dreambox i lägenhet, med server kopplad till två boxar, har jag nu flyttat till hus och sålt mina boxar som var 500c samt kortläsaren.

    Har nu bestämt mig för att dra upp en parabol på huset och köpa viasat och canaldigital. Är det något jag borde tänka på när jag skall starta upp servern i huset. Kan jag använda mina gamla filer på servern eller är det något som måste ändras när man går från comhem till sateliter?
    Körde en USB Phoenix läsare tidigare, men nu måste jag väll ha en till läsare då jag kommer behöva två kort?

    500HD fungerar för CD HD eller hur, men det går ännu inte att få ViaHD?

    Vill som bara ha förutsättningarna klara innan jag köper massa nya boxar.

    tack på förhand.

  2. #2
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Hugleik Visa inlägg
    Tjenare där ute
    Efter ett par år med Dreambox i lägenhet, med server kopplad till två boxar, har jag nu flyttat till hus och sålt mina boxar som var 500c samt kortläsaren.

    Har nu bestämt mig för att dra upp en parabol på huset och köpa viasat och canaldigital. Är det något jag borde tänka på när jag skall starta upp servern i huset. Kan jag använda mina gamla filer på servern eller är det något som måste ändras när man går från comhem till sateliter?
    Körde en USB Phoenix läsare tidigare, men nu måste jag väll ha en till läsare då jag kommer behöva två kort?

    500HD fungerar för CD HD eller hur, men det går ännu inte att få ViaHD?

    Vill som bara ha förutsättningarna klara innan jag köper massa nya boxar.

    tack på förhand.
    Viasats HD utbud kan du glömma för närvarande, och du kan ju köpa 2 st DM500 och köra dessa som både server och klient åt varandra, på det viset så behöver du ju inte ha någon kortläsare.

  3. #3
    Någon som vet om Viasat HD kommer att knäckas snart?

  4. #4
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av robban71 Visa inlägg
    Någon som vet om Viasat HD kommer att knäckas snart?
    Vet du vilka som vinner nästa val år 2014?:whistle:

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    152
    Tackad
    3 gånger
    jag är inte allt för brydd om viasat hd, mest att få igång servern och boxarna med vanliga kanalerna =) (blir det bättre bild på nya boxarna genom parabol, var lite besviken på kvallan på 500c boxarna)
    Gillar att ha servern mullra i ena hörnet (lite av tekniknörd) därför kommer jag försöka få igång servern igen.
    Men som sagt, går det att använda samma filer som jag använde till de gamla boxarna?
    körde newcs 1.35 tror jag, med mgcamd på boxarna.

  6. #6
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Hugleik Visa inlägg
    jag är inte allt för brydd om viasat hd, mest att få igång servern och boxarna med vanliga kanalerna =) (blir det bättre bild på nya boxarna genom parabol, var lite besviken på kvallan på 500c boxarna)
    Gillar att ha servern mullra i ena hörnet (lite av tekniknörd) därför kommer jag försöka få igång servern igen.
    Men som sagt, går det att använda samma filer som jag använde till de gamla boxarna?
    körde newcs 1.35 tror jag, med mgcamd på boxarna.
    Det går inte att svara på, men troligen så måste du köra 1.31d på mgcamd och newcs1.67 ,du kommer troligast att få ett nytt viasatkort som kräver att boxid anges.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    98
    Tackad
    2 gånger
    exakt den tråden jag letade efter... jag har två boxar med var sin parabol. Nu kör jag CD men går funderar på att köpa VS och köra på den andra boxen. Så det funkar alltså??

    Startar man bara en server på den andra boxen och lägger till en till server i boxarnas newcamd.list??

  8. #8
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av martin84 Visa inlägg
    exakt den tråden jag letade efter... jag har två boxar med var sin parabol. Nu kör jag CD men går funderar på att köpa VS och köra på den andra boxen. Så det funkar alltså??

    Startar man bara en server på den andra boxen och lägger till en till server i boxarnas newcamd.list??
    Ja...

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Hugleik Visa inlägg
    Tjenare där ute
    Efter ett par år med Dreambox i lägenhet, med server kopplad till två boxar, har jag nu flyttat till hus och sålt mina boxar som var 500c samt kortläsaren.

    Har nu bestämt mig för att dra upp en parabol på huset och köpa viasat och canaldigital. Är det något jag borde tänka på när jag skall starta upp servern i huset. Kan jag använda mina gamla filer på servern eller är det något som måste ändras när man går från comhem till sateliter?
    Körde en USB Phoenix läsare tidigare, men nu måste jag väll ha en till läsare då jag kommer behöva två kort?

    500HD fungerar för CD HD eller hur, men det går ännu inte att få ViaHD?

    Vill som bara ha förutsättningarna klara innan jag köper massa nya boxar.

    tack på förhand.

    Gå in på Blocket såg en annons där en person ger dig "1000 kronor" i kontanter om du tar över hans Canal digital abonemang som går ut 2012...cirka 550 kr ska man betala varje månad för 65 kanaler har för mig att det stog...

Liknande ämnen

  1. SKY-Italia byter till Nds
    Av BBfordson i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-05-28, 18:33
  2. Byter de till samma system som comhem?
    Av Robban11 i forum Boxer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-03-02, 17:37
  3. När byter Viasat till nya kort???
    Av kinne i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-10, 19:20
  4. [LÖST] När byter boxer till v****ss2?
    Av vukan i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-10-10, 16:13

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss