Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Epg

  1. #11
    tack så mkt för tipset, ska prova den

  2. #12
    mycket bra images, men man har ju inga rättigheter kan inte ens skapa en map utan att den säger root@dm500 ~ # mkdir hej
    mkdir: Cannot create directory `hej': Read-only file system

  3. #13
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av wildz Visa inlägg
    mycket bra images, men man har ju inga rättigheter kan inte ens skapa en map utan att den säger root@dm500 ~ # mkdir hej
    mkdir: Cannot create directory `hej': Read-only file system
    Men du har ju i princip inget utrymme kvar på flashen i en DM500, vad är det du försöker göra?
    root@dm500 ~ # df
    Filesystem 1k-blocks Used Available Use% Mounted on
    /dev/root 4096 4096 0 100% /
    /dev/mtdblock/1 2816 1352 1464 48% /var
    /dev/mtdblock/1 2816 1352 1464 48% /var_flash
    Du kan inte skapa mappar i roten, om du går upp en nivå så funkar det.

  4. #14
    samma här root@dm500 /media/hdd # mkdir mm
    mkdir: Cannot create directory `mm': Read-only file system

  5. #15
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av wildz Visa inlägg
    samma här root@dm500 /media/hdd # mkdir mm
    mkdir: Cannot create directory `mm': Read-only file system
    Ja du kan ju inte gärna skapa en mapp i en HDD som du inte har mountad, vad är det du försöker uppnå?

  6. #16
    oj kom på det nu, får mounta min datorhdd så kommer allt funka, hjärna är lite seg så här dags :-)

  7. #17
    Kommer ändå ingen epg på viasat på viasat motor. Hur länge ska den stå där jag har testat 5 min men det hjälper inte, är det nån slags speciell tidpunkt den synkar epgn? och ny kör jag med den imagen som du sa

  8. #18
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av wildz Visa inlägg
    Kommer ändå ingen epg på viasat på viasat motor. Hur länge ska den stå där jag har testat 5 min men det hjälper inte, är det nån slags speciell tidpunkt den synkar epgn? och ny kör jag med den imagen som du sa
    Brukar räcka med ett par minuter, men du har ju ett epg plugin du kan pilla med. Jag tror att det är förinstallerat.

  9. #19
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Om du flashade boxen med PLi imagen som sleddog länkade till är den ju också stenålders och inte så konstigt att du inte får någon EPG. Flasha boxen med en färsk image istället... http://www.pli-images.org/modules/fi..._downloads.php
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  10. #20
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av bpl Visa inlägg
    Om du flashade boxen med PLi imagen som sleddog länkade till är den ju också stenålders och inte så konstigt att du inte får någon EPG. Flasha boxen med en färsk image istället... http://www.pli-images.org/modules/fi..._downloads.php
    Om man vill köra med beta releaser så är det ju så, jag har full epg på min maxvar.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss