jag försökte öppna portar i en sådan för nån dag sen. funka inte alls. sen starta vi bara om modemet, till följd tappa den alla mina nya inställningar på portarna. men sen la jag in portarna igen då funka portforwarding. tills nästa dag. då routern av nån mysko anledning själv bootat om och då tappade inställningarna igen!.. ägaren till detta modem bytte själv ut thomson till annat modem och router. så nu vet jag inte. men kanske hade en firmware upgrade funkat. jag sa åt han iaf att de kunde funka. ett annat tips är kanske att man gör en portforwarding via telnet. då jag tror att den som min modell även går att confa via den vägen. om de går att telneta denna router/modem så finns där mycket mer att göra än vad man kan via webgränsnittet! och någonstans på nätet tror jag man kan ladda hem manual för telnet delen. t.ex har jag via telnet lyckats ändra mitt modem till annex M istället för annex A. M ger upp till 2 Mbit upstream, medans A tror jag stoppar på 1Mbit. jag kör inte på telia. telia kör annars som standard Annex M i sina modem.. själv kör jag Thomson speedtouch ST585. med version 6.2.29.2 mjukvaran som sägs vara den stabilaste.