Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Flytta "fylla" på media till Extern HDD

  1. #1

    Flytta "fylla" på media till Extern HDD

    Hej.

    Är newbie.

    Har initierat extern hdd på dreamboxen 800 hd funkar fint som smör.

    Men om jag nu vill fylla på med lite bilder och några låtar från min windows dator hur gör jag rent praktiskt. Jag har kört " http://www.fs-driver.org/" så jag ser disken på pc men kan ej öppna den utan att formatera, men då funkar väl den inte i boxen igen?

    Tackar ödmjukast för hjälpen Fogzer.

  2. #2
    E väl bara att ansluta med FTP mot boxen?

  3. #3

    Extern

    Med tanke på att det är en extern hårddisk så vore det ju kalas att bara flytta över HDD till min dator fylla på lite och sedan flytta tillbaka den igen. Så min fråga är finns det ett sätt att se den både på en pc och dreamboxen utan att behöva formatera den varje gång jag flyttar den?

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Eftersom Dreamboxen antagligen formatterat hårddisken med Linux filsystem (ext2 eller ext3) så kan inte PC:n läsa den.

    Enda sättet vore om det fanns någon ext2-drivrutin till Windows, men det tror jag knappt det finns?

    Vet inte om det är ett alternativ att formattera disken i FAT32 för det kan både Windows och Linux läsa. Men då får du skaffa ett särskilt program för att formattera disken i FAT32, Windows låter dig inte göra detta. Och sen är jag inte 100 på om Dreamboxen vill kännas vid den sedan. Jag har ingen Dreambox jag kan prova med.

    Edit:
    Annars har du ju alternativet att gå över till Linux på PC:n så är det inga problem sedan...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Ladda ner denna drivrutin ( till windows Xp ) :

    http://sourceforge.net/projects/ext2fsd/

    Och installera. OBS: Glöm inte att "Flusha" disken EFTER att du fört över filerna, men

    INNAN du kopplar ur den från Xp burken. Flush finns någonstans i "drop down" menyerna.

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Där ser man! Det fanns en drivrutin.
    Hoppas den funkar OK.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 20:34
  2. Den bästa "media spelaren"
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-09-25, 19:52
  3. Till "comhit crew" eller nån annan "kunnig&qu
    Av simpsons_2002 i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-08-19, 16:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss