Hey

Jeg har precis kollat detta forum och köpt en Televes Mira inomhus antenn, Jeg skall forsöka at finna En tv mast som ligger i gladsaxe köpenhamn, i dags timerna har jeg perfekt signal, men när det bliver Mörkt utanfor då Pixellera mine danska kanaler. Min antenn er en Televes Mira og kabelen er en dubbel skärmen antenn kabel med stik i begge sidor som er UHF tät. Beklager mit dårlige svenska jeg er från danmark men bor i malmö. Min adresse er Svågertorpsvägen i malmö, och masten som jeg skal forsöka at få stabilt signal från ligger 30-35 km från min adress (Google Earth). Adressen på tv-masten er Blokhusvej 3 i Gentofte/Gladsaxe. Jeg har 90-95 i signalstyrka på mit Samsung Le46c755R2WXXE. När det blir mörkt utanför så har jeg fortfarande 90-95 % i signal styrka men jeg upplevar at min BER svänger från 0 - 80, Min antenn er placerat i et hörn eftersom jeg har best signal der, men vill det hjälpa om jeg sætter den högre i hörnan eller skall jeg have en antennforstäker? Hoppas at ni kan hjälpa mig. Jeg har ingen möjlighet at sätta upp en utomhus antenn eftersom jeg bor i lägenhet.

Tack på förhand!

Mvh
Leonfrdsg