Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Strul med HD-filmer, .MKV

  1. #1

    Strul med HD-filmer, .MKV

    Är det bara jag som får HD-filmer att strula på min Azbox HD-Plus ? Varje gång jag fört över en film till min hårddisk och ska sätta på den på Azboxen så kommer det ett varningsmeddelande om att filen är skadad (trots att filmen fungerar bra på min dator) och igår så ville filmen inte ens sättas på även när jag tryckte "Jag vill fortsätta trots problemet", det som hände är att filmen stannade och efter typ 5 sek så började sekunderna gå på displayen dock hoppade det några sekunder då och då. Inget visades på skärmen dock.

    Har ni också problem med det? Finns det något man kan göra för att åtgärda problemet?

    Tack på förhand

  2. #2
    Laddat ner det senaste firmware ändå är det samma problem..

  3. #3
    Jag har problem med att vissa nerladdade serier inte har ljud när jag spelar upp dem på AZBoxen, tydligen en ändring i nya versionen av MKV, man har lagt till header compression, och det vill inte AZBoxen vara med på i dagsläget. Det går att ta bort header compression med fixMKV, kolla här:

    http://forum.doom9.org/showthread.php?t=155976

    Uppdatering

    Ladda ner bifogad fil, lägg videofilen som strular i samma katalog och kör fix.bat.
    Bifogade filer Bifogade filer

  4. #4
    razorx
    Gäst
    Borde finnas en fix.bat till azboxen istället tycker jag

  5. #5
    Tja,
    Zip filen innehåller inga fix.bat fil.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av bandite Visa inlägg
    Jag har problem med att vissa nerladdade serier inte har ljud när jag spelar upp dem på AZBoxen, tydligen en ändring i nya versionen av MKV, man har lagt till header compression, och det vill inte AZBoxen vara med på i dagsläget. Det går att ta bort header compression med fixMKV, kolla här:

    http://forum.doom9.org/showthread.php?t=155976

    Uppdatering

    Ladda ner bifogad fil, lägg videofilen som strular i samma katalog och kör fix.bat.
    finns ju inte fix.bat fil i zip filen?



    Alltså kan ingen vara hjälpsam och försöka hjälpa mig med att HD filmer ska fungera på min Azbox HD-elit? Jag har googlat sönder utan någon som helst framgång, vad är det för fel på denna jävla apparat? Det enda jag använder denna skit box till är att kolla HD filmer och nu fungerar inte det? Vafan ska jag göra? Finns det någon bättre apparat som kan läsa upp alla sorters mkv filer utan problem?

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Börja med att lämna betydligt mer information om hur du lagrar och för över filerna. "Jag har en dator i garderoben" är inte tillräckligt. Mer information!
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

  8. #8
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    283
    Tackad
    2 gånger
    Om ni följer länken så står detta i första inlägget.
    Kopiera in det i en text fil döp den till vadsomhelst.bat och lägg den i samma mapp som MKV filen och de i zip filen och kör bat filen.
    Har inte testat men ska göra det på en MKV som inte vill funka.

    Såg i loggen att man behöver nog ha MKVtoolnix installerat för den verkade köra
    "MKVToolnix found at C:\Program\MKVtoolnix\mmg.exe "

    Update: Filmen som inte funkat för mig tidigare funkar nu iaf.


    @ECHO OFF
    cd "%~dp0"
    REM SET MKVTOOLPATH=C:\Program Files (x86)\MKVToolnix
    SET KEY="HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows \CurrentVersion\App Paths\mmg.exe"
    FOR /F "tokens=2*" %%A IN ('REG QUERY %KEY%') DO SET MKVTOOLPATH=%%B
    ECHO MKVToolnix found at %MKVTOOLPATH% > logging.txt
    FOR /F "delims=*" %%A IN ('dir /b /s *.MKV') do CALL :MKVFIXMUX "%%A" "%MKVTOOLPATH%"
    START "" logging.txt
    GOTO :eof
    :MKVFIXMUX
    "%~dp2mkvmerge.exe" -o "%~dpn1_fix.MKV" --engage keep_bitstream_ar_info -A -S --compression -1:none "%~dpnx1" -D -S --compression -1:none "%~dpnx1" -A -D "%~dpnx1"
    if not errorlevel 0 (
    ECHO Failed on %~nx1 remux! >> logging.txt
    goto :eof
    )
    if exist "%~dpn1_fix.MKV" (
    del "%~dpnx1"
    rename "%~dpn1_fix.MKV" "%~nx1"
    )
    ECHO Processing of %~nx1 successful! >> logging.txt
    goto :eof

  9. #9
    Det är inte fel på .MKV filerna! De funkar perfekt på min Samsung TV (Som har inbyggd mkv uppspelare).. Men på Axboxen blir det bara kaos och jag har inte kunnat använda den ett skit! Snälla någon som kan hjälpa mig?

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av hannhimhe Visa inlägg
    Börja med att lämna betydligt mer information om hur du lagrar och för över filerna. "Jag har en dator i garderoben" är inte tillräckligt. Mer information!
    Jag för över de till en Extern hårddisk och den kopplar jag till Azboxen.. Det funkade hyffsat bra förut (lite problem med lagg), men ju nyare firmwire jag tankat så har det blivit allt sämre.. Varför?

Liknande ämnen

  1. EPG strul
    Av mhead i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-27, 14:37
  2. X-box strul
    Av rydan i forum Xbox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 21:05
  3. DVD filmer
    Av BenkeBus i forum Övrigt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2004-09-18, 15:26
  4. filmer
    Av mackebull i forum Övrigt
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2004-04-09, 12:22
  5. ucs strul
    Av tropical i forum Övrigt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-01-05, 12:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss