Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Vad kan man ha en Dreambox till?

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    144
    Tackad
    2 gånger
    Dreambox används uteslutande för kortdelningsnätverk.

    Folk ute på gatan förknippar Dreambox=gratis TV

  2. #12
    Ett tillägg till posten om it kunskap. Jag vill hävda att det kräver hyggligt mycket mer än normalkunskap. Men det beror ju på vad man refererar till iofs. När saker inte går exakt som som de ska så krävs det stora portioner fantasi och tålamod när man måste söka genom en massa forum på internet för att hitta hjälpsamma personer som du vill ska hjälpa dig.

    Är du helt ny i gemet så kan du räkna med långa nätter/dagar för att få en fungerande setup med server/klienter om du inte hittar någon som gör det åt dig. Sen när åskan slår ner är det bara att börja om...

    Finns otroligt nog en del nackdelar :whistle:

  3. #13
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Kul att se att Via$at har anställt Bagdad Bob.
    Inte ett rätt.

    Själv undrar jag hur detta företag kan fortsätta att överleva.
    Antar att det är rättigheter och avgifter i andra hand från C0m hem och liknande som gör att dom fortfarande existerar.

    Sämst encoders, sämst bild, sämst bitrate, sämst utbud, pairing på HD-kanaler. 16:9 var man väl sist i Europa med att införa.
    TV6 är enda ljuspunkten och den finns gratis i marknätet.

    När det gäller satellit...vilka är ni som fortfarande sponsrar dessa bakåtsträvare med pengar?
    Skäms!

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    May 2008
    Inlägg
    57
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rolsten Visa inlägg
    Kul att se att Via$at har anställt Bagdad Bob.
    Inte ett rätt.

    Själv undrar jag hur detta företag kan fortsätta att överleva.
    Antar att det är rättigheter och avgifter i andra hand från C0m hem och liknande som gör att dom fortfarande existerar.

    Sämst encoders, sämst bild, sämst bitrate, sämst utbud, pairing på HD-kanaler. 16:9 var man väl sist i Europa med att införa.
    TV6 är enda ljuspunkten och den finns gratis i marknätet.

    När det gäller satellit...vilka är ni som fortfarande sponsrar dessa bakåtsträvare med pengar?
    Skäms!
    Precis varför göda dessa nissar. Dom har säker pairat sina personaltoaletter med.
    End of Line:

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    144
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rolsten Visa inlägg
    Sämst encoders, sämst bild, sämst bitrate, sämst utbud, pairing på HD-kanaler. 16:9 var man väl sist i Europa med att införa.
    TV6 är enda ljuspunkten och den finns gratis i marknätet.

    När det gäller satellit...vilka är ni som fortfarande sponsrar dessa bakåtsträvare med pengar?
    Skäms!
    Lite överdrivet, dom är inte sämre än Canal Digital som i mitt tycke är rena skitkanalerna.

    Viasat var först i Norden sända i 16:9, de sände faktiskt TV1000 i 16:9 redan 1990, dock var det bara under ett halvår för de slutade med det för svenssons var inte beredda vid den tidpunkten köpa 16:9 TV, utan det var bara entusiaster som hade.

    Viasat var bäst en gång tiden men tiderna har förändrats, dock tycker jag inte Canal Digital är bättre heller, Viasat Sport HD är dock en grym kanal, bättre bild kan man inte få.

  6. #16
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Lizzard Visa inlägg
    Lite överdrivet, dom är inte sämre än Canal Digital som i mitt tycke är rena skitkanalerna.

    Viasat var först i Norden sända i 16:9, de sände faktiskt TV1000 i 16:9 redan 1990, dock var det bara under ett halvår för de slutade med det för svenssons var inte beredda vid den tidpunkten köpa 16:9 TV, utan det var bara entusiaster som hade.

    Viasat var bäst en gång tiden men tiderna har förändrats, dock tycker jag inte Canal Digital är bättre heller, Viasat Sport HD är dock en grym kanal, bättre bild kan man inte få.
    Jaha, och sen la dom ner det i nästan 20 år för att riktigt vänta ut medelsvensson och införa det sist av alla?
    Den fanns analog HDTV också på den tiden, tänk vad alla ligger efter.

    CD har överlag bättre kvalitet på sina SD-kanaler.
    HD kan jag inte uttala mig om men det finns säkert någon som kan mäta och jämföra.
    Via$at hade faktiskt högre bitrate i början på 2000-talet men har sänkt den successivt.

    Tack för att du besvarade min sista frågeställning.
    Är själv helt ointresserad av sport och pairade kanaler, oavsett bildkvalitet.

Liknande ämnen

  1. dreambox till iphone
    Av mannen11 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 21:57
  2. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  3. ny till dreambox.
    Av roddanswe i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-16, 10:28
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av wendigo i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 12:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss