Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Handlat på www.digitalboxen.com?

  1. #1

    Handlat på www.digitalboxen.com?

    Hola! ..

    Har någon beställt något från www.digitalboxen.com?

    Jag gjorde en beställning förra veckan och fick ingen orderbekräftelse, inget mail eller någonting därifrån. Och nu verkar det inte gå att kontakta dom. Det finns inga telenummer eller mailadresser för att kontakta företaget utöver ett "kontaktformulär", som inte fungerar utan levererar ett 404-fel istället.. .

    Vill ju som veta vad som händer. Är ju trist att sitta å vänta på något som kanske inte kommer, eller som kommer om x-antal månader.. . Då köper jag ju grejjerna någon annanstans hellre!

    Själva sajten ser ju ok ut, så det känns ju seriöst. Någon som har erfarenheter?

    mvh

  2. #2
    nixnox2004
    Gäst

    Jag har handlat där ett flertal gånger

    ...och det är holt ok. Leveranstiden var ca 1-4 dagar och varorna var OK. Jag fick en orderbekräftelse, märkligt att inte du fick det. Det står att man inte får någon orderbekräftelse på hotmail-adresse.

    MVH

  3. #3
    Själv har jag aldrig sett siten innan nån länkade till den häromdan.
    Personligen skulle jag aldrig handla någonstans där det inte finns fullständig redovisning av adress telefon organisationsnummer.

    Köper man tex en box så kan man ha klara problem med garantier, returer odyl.

    Dom kanske är seriösa vad vet jag, men somsagt jag hade inte handlat där.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  4. #4
    Har beställt 2 gånger därifrån, båda gångerna fått orderbekräftelse + leveransen har varit 2 arbetsdagar bara.

    Jag litar på dom :wink:

    Beställde sist 5/1-2004

  5. #5
    Av mig får dom bara NEGATIVT OMDÖME!!!!

    Kommer aldrig handla därifrån.

    Köpte 2 st DM500-T och båda vara kass. Fick inte kontakt med dom genom com port o där blev ingen bild när jag drog i den till tv:n. Startade en tråd här med för att höra om någon av er hade råkat ut för samma. Fick svaret sönder härinne.

    Skicka tillbaka dom o dom skickade två nya. När dom kom så fick jag kontakt med dom i tv:n men ingen kontakt över COM porten. Givetvis hade jag testat flera olika datorer och sladdar. Var även kontakt med själva dreambox o dom sa: -SÖNDER.

    Gick o köpte en annan box i malmö på satpro.com. Funkade klockrent. Skickade tillbaka dom andra att jag inte ville ha dom. Dom tar inte tillbaka dom säger dom. Handhavande fel!!!!! Hur XXX blir det handhavande fel när jag inte ens får kontakt med boxen???????

    Aldrig mer dom oavsett hur utgången av detta blir. KISS KASST!!!!

  6. #6
    Ibland kan det löna sig att göra en whois på nätet och avsätta lite tid för en biltur tillsammans med polaren bat. Vårt land är mycket vackert :-)

  7. #7
    Har handlat en gång och haft en reparation hos dem och det har fungerat bra. Då de redovisar telefonnummer, organistionsnummer och har enn fysisk butik känns det som om det är en seriös butik. Men givetvis kan det bli fel även om man handlar på detta ställe, liksom på t.ex. Expert, Siba eller Elgiganten.

  8. #8
    Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Örebro Län
    Inlägg
    664
    Tackad
    60 gånger

    Varning

    Digitalboxen.com har just lyckats med konstycket att leverera en DM600 clone till en kompis förra veckan. 2500 sek inkl frakt för en clonebox vilka ljushuvuden. Köpte nyss en 600S med 160gb Hd från en auktoriserad tysk säljare för 2400;. inkl frakt o det var ju en orginalbox med 2 års garanti.
    Ps. Självkart är en anmälan ivägskickad till DM
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

  9. #9
    Man brukar klicka på länken Info Om företaget :-)
    http://www.digitalboxen.com/laddamal...&typ=foretaget

    Eftersom det är en lokal affär har jag bara handlat i butiken, de har dock fåniga påslag när man handlar i butik....

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Nån som handlat från http://dm800.eu/
    Av JJay i forum Dreambox
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2011-10-04, 17:16
  2. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-12-26, 11:51
  3. Ngn som har handlat hos www.importspel.com
    Av Dado2002 i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 11:44
  4. Radiostationer på digitalboxen
    Av Kimze i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-21, 09:46
  5. [LÖST] Digitalboxen fryser vid programmering av CONAX?
    Av santiago_99_ i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-10-16, 17:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss