Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: 2 paraboler och en box

  1. #1

    2 paraboler och en box

    Hej, om man har två olika paraboler och vill koppla båda kablar på en reciever, vad behöver man ha utan att man tappar kalitet på signalen?

  2. #2
    En switch duger gott och väl!

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Se bifogad bild. Kör hårt.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

  4. #4

    Switch

    Har en switch spaun SAR 411, mina kablar har en f-kontakt men de passar inte i ingången till switchen, är det några speciella kontakter som passar?

  5. #5
    Köp en Diseq på Biltema!

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Stop och belägg.

    Switchen manpreto har är en av det bättre som går att uppbringa för rimliga pengar.

    På vilket sätt passar inte F-kontakterna? Den delen av kontakten som skruvas (eller på annat vis monteras på kabeln) finns i en uppsjö av olika dimensioner för att matcha utbudet av kablar. Andra änden, den som skruvas på lnb, switch, mottagare, fönstergenomföring och så vidare finns även den i olika dimensioner MEN om dina kontakter går att skruva fast på lnb och mottagaren ska de även passa på Spauns switchar.
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

  7. #7

    kontakter

    Hej, jag fösöker sätta in i hållet men koppar grej kommer inte in i switchen. Men i ingången på recievern är det inget problem. Jag kan inte skruva f-kontakten om jag inte sätter in den först




    Citat Ursprungligen postat av hannhimhe Visa inlägg
    Stop och belägg.

    Switchen manpreto har är en av det bättre som går att uppbringa för rimliga pengar.

    På vilket sätt passar inte F-kontakterna? Den delen av kontakten som skruvas (eller på annat vis monteras på kabeln) finns i en uppsjö av olika dimensioner för att matcha utbudet av kablar. Andra änden, den som skruvas på lnb, switch, mottagare, fönstergenomföring och så vidare finns även den i olika dimensioner MEN om dina kontakter går att skruva fast på lnb och mottagaren ska de även passa på Spauns switchar.

  8. #8

    Switch

    Nu har jag lyckats sätta in det, fick trycka lite hårdare bara, då öppnades hållet.
    Vet ni vilken inställning ska man ta i setting på reciever, diseq 1.0 eller 2.0?

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Är det enbart Lyngsatboxen som kan ta emot 64 ingångar?

    Vad är max för AZ och DREAM?

Liknande ämnen

  1. Stora paraboler
    Av thelv i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-11, 12:39

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss